• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062012626
  • خبرنگار : 71661

پوتین: به تقویت نیروی دریایی ادامه می‌دهیم؛ آمریکا سلطه‌گری را رها نمی‌کند

پوتین: به تقویت نیروی دریایی ادامه می‌دهیم؛ آمریکا سلطه‌گری را رها نمی‌کند

رئیس‌جمهور روسیه گفت، نیروی دریایی روسیه به تقویت توانایی‌های خود ادامه خواهد داد و افزود ایالات متحده برای حفظ سلطه سیاسی و نظامی خود، به هر کاری دست می‌زند.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت این کشور به تقویت نیروی دریایی و دیگر دسته‌های نیروهای مسلح خود ادامه داده و توانمندی‌های آن‌ها را افزایش خواهد داد.

او گفت: «ما به تقویت نیروی دریایی خود ادامه خواهیم داد، از جمله در حوزه توانایی هسته‌ای استراتژیک، توسعه سامان‌مند و همه‌جانبه انواع و اقسام نیروها، افزایش توانایی‌های تهاجمی، بهبود آموزش خدمه کشتی و واحدهای ساحلی و هوانوردی با در نظر گرفتن تجربیات رزمی واقعی، و حفاظت پایا از شهروندان روسیه.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت، این کشور باید برای هر تحولی آماده باشد و نیروهای مسلح آن باید آمادگی دفع هرگونه تجاوز نظامی احتمالی در هر جبهه‌ای را داشته باشند.

آمریکا می‌خواهد سلطه خود را به هر قیمتی حفظ کند

او همچنین گفت ایالات متحده سعی دارد به هر قیمتی سلطه خود در جهان را حفظ کند و از اوکراین برای تحمیل یک شکست استراتژیک به روسیه استفاده می‌کند.

پوتین گفت: «شاهد هستیم که ایالات متحده تلاش می‌کند سلطه نظامی و سیاسی جهانی خود را به هر قیمتی حفظ کند. برای این منظور، آمریکا با استفاده از اوکراین، به دنبال وارد کردن یک شکست استراتژیک به روسیه است.»

او با بیان اینکه واشنگتن برنامه‌هایی برای استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد از جمله در منطقه آسیا اقیانوسیه اعلام کرده، گفت: «ایالات متحده و هم‌پیمانانش تحت عنوان مقابله با تهدید ادعایی روسیه و بازدارندگی علیه چین، حضور نظامی خود را در نزدیکی مرزهای غربی روسیه - در قطب شمال و منطقه آسیا اقیانوسیه - افزایش می‌دهند.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با بیان اینکه واشنگتن به دنبال دستیابی به یک برتری نظامی ملموس است، گفت آمریکا با این کار یک مسابقه تسلیحاتی ایجاد می‌کند.

رزمایش دریایی «اوشن-۲۰۲۴»

پوتین در ادامه رزمایش دریایی «اقیانوس-۲۰۲۴» را که در حال برگزاری است بزرگ‌ترین رزمایش دریایی روسیه در دهه‌های اخیر دانست.

او در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه رزمایش اقیانوس-۲۰۲۴ گفت: «این نخستین‌بار در سه دهه اخیر است که ما یک رزمایش با چنین مقیاس بزرگی در دریا انجام می‌دهیم.»

پوتین با بیان اینکه نمایندگان ۱۵ کشور جهان به‌عنوان ناظر در این رزمایش شرکت دارند، گفت نیروهای مسلح چین نیز در این رزمایش حضور دارند. وی افزود، شرکت‌کنندگان در این رزمایش به تمرین استفاده یکپارچه از سلاح‌های با دقت بالا و دیگر سلاح‌های به‌روز و پیشرفته خواهند پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha