• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403062012612
  • خبرنگار : 71983

چند درصد مردم موافق مالیات‌ستانی از مالکان خانه‌ها و ماشین‌های گران قیمت هستند؟

چند درصد مردم موافق مالیات‌ستانی از مالکان خانه‌ها و ماشین‌های گران قیمت هستند؟

داده‌کاوی یک نظرسنجی از مردم، نتایج جالبی از نظرات مردم درباره گرفتن مالیات از صاحبان خانه‌ها و خودروهای لوکس و گرانقیمت ارائه داده است.

به گزارش ایسنا، در یک نظرسنجی که مرداد ماه امسال در گستره کشوری و منطبق با استانداردهای علمی انجام شده، آمارهای جالب توجهی درباره مالیات و موضوعات مرتبط با آن به دست آمده که مشروح آن در روزهای آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

این نظرسنجی که توسط توسط مرکز افکارسنجی سرمایه انجام شده علاوه بر نمایش تفاوت جنسیتی در نگرش مالیاتی جامعه، پرده از یک نگرانی عمومی نسبت به فرارهای مالیاتی برداشته و دو متهم ردیف اول این موضوع از نظر مردم را معرفی کرده است.

علاوه بر این اطلاعاتی درباره میزان تمایل مردم به پرداخت مالیات و دلایل افزایش یا کاهش این تمایل و همچنین نظر پرسش‌شوندگان درباره هزینه‌کرد مالیات برای اموری چون پرداخت حقوق بازنشستگان و پروژه‌های عمرانی و امور مربوط به بهداشت و درمان به دست آمده است.

«میزان امیدواری مردم به حل مشکلات اقتصادی کشور از مسیر تغییر سیاست‌های مالیاتی توسط دولت جدید»، «سهم مالیات در درآمدهای کشور و کاهش بحران‌های اقتصادی»، «تغییر منبع درآمدی کشور از نفت به مالیات»، «جایگاه املاک خالی در رتبه‌بندی مالیات‌ستانی»، «رصد تراکنش‌های بانکی»، «ارتباط شفافیت مالیاتی با افزایش سرمایه اجتماعی» و «نظر جوانان و دانشجویان درباره اداره کشور با مالیات» از دیگر موضوعات مطرح شده در نظرسنجی  است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۱۷:۳۳

سلام اخذ مالیات بعنوان مالیات بر عایدی سرمایه یک پایه مالیاتی در کشور های پیشرفته برای کسب درامد بیشتر است. بنظر من تنها راه جلو گیری از واسطه گری و دلال بازی مالیات از عایدی سرمایه است دولت باید ان را اجرا کند