• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403062012584
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۰ شهریور؛ انتظارات از سفر پزشکیان به عراق/نظر عارف درباره ادغام در سازمان محیط زیست

اخبار سیاسی ۲۰ شهریور؛ انتظارات از سفر پزشکیان به عراق/نظر عارف درباره ادغام در سازمان محیط زیست

«اهمیت پدافند هوایی»، «سفر رئیس جمهور به عراق»،‌ «کنکور ۱۴۰۳» و «تکریم و معارفه رئیس سازمان محیط زیست» از موضوعات مهم خبری بیستم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ روز اول مرحله اصلی مسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (گانری) با حضور ۶ تیم ۴ فروندی از پایگاه‌های شهید فکوری تبریز، شهید یاسینی بوشهر، شهید نوژه همدان، شهید حبیبی مشهد، شهید عبدالکریمی بندرعباس و وحدتی دزفول به میزبانی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان برگزارشد که این مسابقات به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

در حاشیه این مسابقات، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش برگزاری مسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی نیروی هوایی ارتش را موجب افزایش روحیه و مهارت کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش‍ های مختلف دانست که موجب ارتقای مهارت آن‌ها می‌شود و اظهار داشت: این گونه مسابقات به خوبی نشان می‌دهد که کدام یک از این شرکت‌کنندگان از دیگران بهتر کار و تلاش کرده است؛ زیرا باید مشخص شود قهرمان کیست و چه کسی در رده‌های بعدی قرار دارند، تا دیگران تلاش کرده و خود را به او برسانند، این یک مسابقه است که افراد و تیم های برتر را مشخص می‌کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش هم با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) بر اهمیت پدافند هوایی در نبردهای اخیر و آینده تاکید کرد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در جمع اساتید و دانشجویان دوره ۳۵ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی این دانشگاه با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های اخیر پدافند هوایی ارتش، گفت: افزایش تعداد حملات هوایی به نسبت سایر عرصه‌ها در جنگ‌های اخیر، پیشرفت روزافزون فناوری های هوافضایی، بمباران گسترده زیرساخت‌ها و استفاده گسترده از قدرت هوافضا در سناریوهای جنگی از جمله دلایل اهمیت روزافزون نقش پدافند هوایی در نبردها بوده و به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری فرمودند: «امروز پدافند در اولویت اول است» و در شهریورماه سال ۱۳۸۷ فرمان تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران را صادر فرمودند.

امروز همچنین فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه نشست مشترکی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشت.

در این نشست که در دفتر وزیر بهداشت با حضور مسئولان مراکز بهداری رزمی، روسای بیمارستان‌ها و معاونان بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه برگزار شد، سردار اخوان با اشاره به بخشی از توانمندی‌های بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در حوزه‌های گوناگون و بویژه سامانه‌های امدادی و درمانی سیار، گفت: رزمندگان بهداری رزمی نیرو از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، بهیاران عملیاتی، پزشکیاران عملیاتی و عناصر بهداشتی با تمام توان همه امکانات و تسهیلات امدادی، بهداشتی و درمانی نیرو را برای خدمات‌رسانی به مردم و امیدبخشی اجتماعی و تقویت مبانی نظام به کار می‌گیرند و یاور نظام سلامت بویژه در حوادث و بلایا در مناطق مرزی و کمتر برخوردار خواهند بود.

در ادامه این جلسه محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت نیز با گرامی‌داشت یاد شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه، این مجموعه را سرمایه گرانقدری برای نظام بهداشت و درمان کشور دانست و گفت:  امیدوارم در آینده در ابعاد پژوهشی، عملیاتی و درمانی بتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه استفاده کنیم.

****

آیین تکریم علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست دولت سیزدهم و معارفه شینا انصاری، رئیس سازمان محیط زیست دولت چهاردهم صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

محمدرضا عارف در بخشی از اظهارات خود در این جلسه گفت: جایگاه سازمان محیط زیست در عالی‌ترین سطح است و رئیس جمهور امور را به عهده فردی می‌گذارد که کاملا اختیار رئیس‌جمهور دارد. رئیس این سازمان رئیس جمهور محیط زیست است. هیچ گونه ادغام و الحاقی نیاز نیست و منطقی نمی‌دانیم.

مسعود پزشکیان  هم در آخرین پست خود در حساب کاربری شبکه اجتماعی ایکس با دیگر تاکید کرد: بیایید دست‌به‌دست هم دهیم و پناه کسانی باشیم که پناهی ندارند، فارغ از اینکه از چه قوم و جریان و منطقه‌ای هستند و چه باور و اعتقادی دارند. کینه‌ها را از دل‌ها بشوییم و به جای اینکه برای مردم پرونده تشکیل دهیم، به دردشان رسیدگی کنیم و بر اساس توانمندی و شایستگی به افراد احترام و جایگاه ببخشیم.

با توجه به اینکه فردا چهارشنبه -۲۱ شهریور ۱۴۰۳ قرار است رئیس دولت چهاردهم در اولین سفر خارجی خود به عراق برود،‌ «ارتقای روابط در ابعاد مختلف»،‌ «تعریف فرصت‌های مشترک همکاری» و «تسهیل‌گری در مبادلات اقتصادی» از جمله انتظارت نمایندگان مجلس ازسفر رئیس‌جمهور به عراق است.

پزشکیان در سفر  به عراق که به دعوت رسمی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق صورت می‌گیرد، علاوه بر دیدارهای رسمی با نخست وزیر، رئیس جمهور، روسای مجلس و دستگاه قضایی و امضای اسناد همکاری مشترک، دیدارهایی نیز با تجار و ایرانیان ساکن عراق خواهد داشت.

رئیس جمهور از برخی پروژه‌های شرکت‌های ایرانی در بصره نیز بازدید خواهد کرد و به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان راهی اربیل و سلیمانیه در شمال عراق خواهد شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

سفر رئیس‌جمهور به عراق در راستای ارتقای سطح روابط است

امیدواریم سفر رئیس جمهور به عراق به توسعه بیشتر روابط منجر شود

باید فرصت‌های مشترک همکاری با عراق در سفر رئیس جمهور تعریف شود

****

در پی اعتراضات مطرح شده بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری،‌ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد که کمیسیون هفته آینده در جلسات خود موضوع نحوه برگزاری کنکور سراسری و حواشی بعد از آن را با حضور مسئولان مربوطه مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

عبدالوحید فیاض افزود: اعتراضاتی درباره انتخاب رشته در برخی رشته‌ها و همچنین موضوع تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز کنکور مطرح شده است که کمیسیون آموزش به این موارد ورود خواهد کرد.

دیوان محاسبات کشور هم در گزارشی در مورد دلایل ناترازی در برق اعلام کرد: توان تولید نیروگاههای برق در کشور مجموعا ۶۲ هزار مگاو وات است و ناترازی های موجود در حوزه برق به معنای عدم توانایی تولید در مقابل تقاضا می باشد.

بر اساس این گزارش، اواسط مردادماه سال جاری ناترازی به ۱۸ هزار مگاوات رسیده و در شهریور ماه به دلیل کاهش آب ذخیره شده در مخازن سدها، تولید برق نیروگاه‌های برقابی به شدت کاهش یافته و ناترازی در حال حاضر به ۱۹.۷۰۰مگاوات رسیده است.

****

همزمان با چهل و سومین سالروز ترور آیت‌الله سید اسدالله مدنی اولین شهید محراب در محراب نماز جمعه تبریز،‌ ایسنا در گزارشی با عنوان «آیت‌اللهی که از عنوان «آیت‌اللهی» امتناع کرد» به مرور تاریخی این واقعه پرداخت.

بر اساس این گزارش یک عضو گروهک تروریستی منافقین، آیت‌اللهی آذری زبان را با منفجر کردن نارنجک ضامن‌دار در قیام نماز به شهادت رساند، همان مرجع تقلید تبریزی که اجازه نداد آیت‌الله خطابش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha