• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062012524
  • خبرنگار : 50975

آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری

آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری از پذیرش دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در مقاطع کاردانی و کارشناسی خبر داد.

غلامرضا آقابابایی امروز ۲۰ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پذیرش دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در مقطع کاردانی از تاریخ ۱۹ شهریورماه آغاز شده و تا تاریخ ۲۴ شهریور نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ثبت‌نام این دانشگاه در مقطع کارشناسی در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ شهریورماه انجام می‌شود، گفت: در سال جاری تعداد پنج کد رشته محل در مقطع کاردانی این دانشگاه با ظرفیت ۱۰۵ نفر تعهد و تضمین اشتغال وجود دارد.

وی ادامه داد: در خصوص مقطع کارشناسی نیز بحث تعهد اشتغال دیده شده و برای دو کد رشته محل تضمین شغل صورت می‌گیرد که ظرفیت این مقطع نیز با انتشار دفترچه تعیین خواهد شد.

آقابابایی عنوان کرد: طی سه ترم گذشته  ۴۲ درصد از کد رشته محل‌ها که دارای فرصت شغلی محدود و تقاضای پایین بودند توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کاهش پیدا کردند.

وی با بیان اینکه طی سه ترم گذشته ۵۳ درصد به تعداد دانشجوهای دانشگاه افزوده شد، گفت: در حال حاضر ۳۹۱۳ دانشجو در هفت مرکز پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند که ۲۱۹۹ نفر در مقطع کارشناسی (۵۶ درصد) و ۱۷۱۴ نفر در مقطع کارشناسی (۴۴ درصد) هستند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکنون دو فراخوان منتشر کرده و هم‌اکنون فراخوان سوم نیز برای جذب مدرس در حال برنامه‌ریزی است، در فراخوانی که از ۱۷ شهریورماه آغاز شده و تا اول مهرماه نیز ادامه دارد ۹۱ مدرس جذب می‌شوند.

آقابابایی با اشاره انجام دو اقدام عملیاتی طرح آباد و آزمون صلاحیت حرفه‌ای کارکنان دولت توسط دانشگاه علمی کاربردی، اضافه کرد: آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار در استان موجب نارضایتی اغلب خانواده‌ها شده است، بر همین اساس در طرح آباد آموزش دانشجویان و دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه جامع علمی کاربردی واگذار شد و از سال گذشته آموزش آغاز و برای این مهم تعهد آموزش سالانه ۵۰ هزار نفر دیده شده است.

 وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته حدود ۴۵ درصد به تعداد مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان افزوده شده است، تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی یک مرکز مهارتی است که برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای کارکنان دولت یکی دیگر از وظایفی است که توسط سازمان امور استخدامی کشور، برعهده دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار گرفته است.

آقابابایی گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نیز آموزش مربی نمایش کودک و موسیقی نواحی برای کل کشور تبیین شده است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha