• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062012517
  • خبرنگار : 50180

کشت کلزا در کرمانشاه آغاز شد

کشت کلزا در کرمانشاه آغاز شد

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت کلزا در اراضی کشاورزی استان خبر داد.

 علی چاله‌چاله در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه کشت پاییزه محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه با کشت کلزا آغاز شده، گفت: برای کشت کلزا ۱۴ تن بذر مرغوب کلزا تهیه شده که در حال توزیع بین کشاورزان است.

چاله‌چاله با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش هزار هکتاری کشت کلزا در استان در سال زراعی جدید، افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود پنج هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا برود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مجموع چهار هزار هکتار کلزا در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود.

چاله چاله با بیان اینکه کشاورزان کلزاکار برای تغذیه متعادل مزارع کلزا باید سه نوع کود ازته، فسفاته و پتاسه را در مزارع استفاده کنند، گفت: کود به اندازه کافی وارد استان شده و کشاورزان کلزاکار متقاضی می توانند برای دریافت کود مورد نیاز مزارع خود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها نسبت به اخذ حواله دریافت کود اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین عامل در زراعت کلزا رعایت تاریخ کشت است، از کشاورزان کلزا کار استان خواست با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به کشت کلزا کنند.

چاله‌چاله یادآور شد: کشاورزان کلزاکار مناطق سرد و معتدل استان کشت کلزا را شروع کرده‌اند و تا پنجم مهر فرصت دارند برای کشت کلزا اقدام کنند. کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان هم از نیمه اول آبان شروع می‌شود.

چاله‌چاله اشاره‌ای هم به تمهیدات اندیشیده شده برای تامین کود مورد نیاز کشت پاییزه محصولات کشاورزی در استان داشت و گفت: ۱۳ هزار تن کود ازته (اوره)، ۲۵۰۰ کود فسفاته و چهار هزار تن کود پتاسه در استان تدارک دیده شده و همچنان در حال تامین کود بیشتر برای توزیع بین کشاورزان متقاضی هستیم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha