• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062012487
  • خبرنگار : 50214

افتخارآفرینی فاوا شهرداری یزد در رقابت بین‌المللی شهر هوشمند سئول کره‌ جنوبی

افتخارآفرینی فاوا شهرداری یزد در رقابت بین‌المللی شهر هوشمند سئول کره‌ جنوبی

ایسنا/یزد رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد از راهیابی طرح حفاظت از شهر با کمک سنجش از دور به دور نیمه نهایی نمایشگاه شهر هوشمند سئول خبر داد.

«علیرضا سرسنگی» در توضیح این خبر گفت: روند بی‌سابقه و بی‌رویه رشد جمعیت و گسترش شهری در دهه‌های اخیر، با افزایش نگران کننده ساخت و سازها و خصوصاً ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر اصولی در محدوده شهری، از بین رفتن باغ های سطح شهر و افزایش مخاطرات روان آب با توجه به افزایش سطوح نفوذناپذیر شهری همراه بوده است که این امر علاوه بر تاثیر بر نظام مدیریت و برنامه‌ریزی شهری، جلوه بصری شهر را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به ناکارآمدی و هزینه بر بودن و عدم امکان پایش همه ساخت و سازها در روش های سنتی و بازدیدهای میدانی، سازمان فاوا شهرداری یزد برای اولین بار در کشور در سال ۱۴۰۰ با بهره گیری از توان دانشگاهی بالاخص دانشگاه یزد از طریق روشی هوشمند، ابداعی، کم هزینه و اجرایی تحت عنوان روش نوآور شهرداری، اقدام به شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر یزد با استفاده از تصاویر ماهواره ای کرد.

رئیس سازمان فاوا شهرداری افزود: از ویژگی های تصاویر ماهواره ای دقت خوب و در دسترس بودن آنهاست و با توجه به اینکه این تصاویر در رزولیشن ها و زمان های مختلف قابل دسترسی بوده و به صورت رایگان در اختیار ما قرار دارد، با استفاده از آن می توان با صرف کمترین هزینه و با دقت بالا کل شهر را رصد کرده و تغییرات را مورد شناسایی قرار داد. ضمن اینکه از این روش جهت شناسایی باغات و فضای سبز نیز می توان بهره برد و باغات در حال خشک شدن را مشخص کرده و آبیاری در پارک های سطح شهر را نیز مدیریت و ارزیابی کرد.

وی در ادامه به مجموعه پروژه‌های سازمان فاوا در راستای حغاظت از شهر یزد با استفاده از سنجش از دور پرداخت و گفت: این طرح‌ها مشتمل بر پایش ساخت و سازها و کشف تخلفات ساختمانی، رصد و شناسایی باغ ها و تحلیل تغییرات باغ از منظر کاهش مساحت باغ از زمان های گذشته تاکنون، ارزیابی وضعیت آبیاری درختان و فضای سبز شهری و همچنین ارزیابی وضعیت آسیب پذیری شهر یزد در مواجه با روان آب ها و سیلاب می باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، سرسنگی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها علیرغم وجود مشکلات با موفقیت همراه بوده و با توجه به حصول نتایج موفق و مثبت آن و قابلیت مطرح شدن در سطح بین المللی، مستندات آن همراه با دیگر سامانه های هوشمند سازمان فاوا همچون «یزدِمن»، پارک حاشیه ای خیابان و مدیریت پسماند خشک «بازپس» با حمایت کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش ها شورای اسلامی شهر یزد و از کانال مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد به دبیرخانه نمایشگاه سئول ارسال شد و خوشبختانه با راه یافتن این سامانه هوشمند به مرحله نیمه نهایی، برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات سازمان فاوا شهرداری یزد به ثبت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha