• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062012470
  • خبرنگار : 50225

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز خبر داد

ایمن‌سازی ترافیکی ۱۰۰ مدرسه حادثه‌خیز در اهواز

ایمن‌سازی ترافیکی ۱۰۰ مدرسه حادثه‌خیز در اهواز

ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به ایمن‌سازی ترافیکی ۱۰۰ مدرسه حادثه‌خیز در سال گذشته، از برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی ۱۰۰ مدرسه دیگر در یک ماه آینده خبر داد.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شناسایی نقاط پرازدحام و حادثه‌خیز ترافیکی اطراف مدارس اظهار کرد: سال گذشته از آموزش و پرورش خوزستان درخواست کردیم ۱۰۰ مدرسه حادثه‌خیز با اولویت بالاتر را اعلام کنند تا ایمن‌سازی درب مدرسه‌ها انجام شود؛ آموزش و پرورش حدود ۹۱ نقطه را اعلام کرد اما ما ایمن‌سازی درب بیش از ۱۰۰ مدرسه را انجام دادیم.

وی افزود: ایمن‌سازی این مدرسه‌ها از طریق نصب تابلو، انجام خط‌کشی، نصب سرعت‌گیر و... انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: امسال هم از آموزش و پرورش این درخواست را داشتیم و چند روز پیش لیست مدرسه‌ها را اعلام کردند و در مدت یک ماه ایمن‌سازی درب مدارس ۱۰۰ مدرسه دیگر را انجام می‌دهیم.

سلیمانی عنوان کرد: این مدرسه‌ها بر اساس شاخص‌هایی مانند عرض گذر و تصادفات که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت، شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم کنترل ترافیک در مهرماه بیان کرد: تصمیم‌ها در این زمینه در شورای ترافیک گرفته می‌شود و معمولا توقف عملیات عمرانی و برنامه‌ریزی برای شناور کردن ساعت فعالیت ادارات انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: همچنین در این راستا ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی سه برابر شده است و همه تاکسی‌های نوسازی‌شده و ون‌های خریداری‌شده در حوزه سرویس مدارس فعال خواهند بود. یکی دیگر از اقدامات برای کنترل ترافیک، فعال کردن سیستم‌های هوشمند و چراغ‌های فرمان است.

وی با اشاره به سامان‌دهی سرویس مدارس افزود: تاکنون بیش از ۴۰ شرکت سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند و تقسیم‌بندی انجام شده است. تا چند روز پیش بیش از ۲۲ هزار دانش‌آموز برای استفاده از سرویس مدارس ثبت‌نام قطعی داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا اول مهرماه این رقم حداقل یک و نیم برابر شود.

سلیمانی تصریح کرد: معمولا در نقاطی که تمرکز مدارس بیشتر از حد نرمال است به ویژه در بلوار گلستان، امانیه و ضلع شرقی کیانپارس به ویژه محدوده خیابان میهن تا خیابان ۲ افزایش چشمگیر ترافیک را خواهیم داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: البته در حال حاضر ساعت فعالیت ادارات ۷ صبح، مراکز آموزش عالی ۸ صبح و ساعت آغاز فعالیت مدارس بین ۷ تا ۸ تعیین شده است بنابراین احتمالا اول مهر توزیع مناسبی از جریان ترافیک داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha