• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062012422
  • خبرنگار : 50176

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان:

۱۱۳ موکب دارای مجوز در لرستان داریم

۱۱۳ موکب دارای مجوز در لرستان داریم

ایسنا/لرستان مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به ارائه خدمات شامل پذیرایی، اسکان و پزشکی در مواکب اربعین حسینی در کشور عراق به‌صورت ۲۴ ساعته، گفت: در کشور عراق طی ۱۰ روز خدمات‌رسانی ۸۹۰ هزار و ۲۳۶ نفر شامل ۴۵۱ هزار ۴۸۲ نفر آقا و ۴۳۸ هزار و ۴۵۴ نفر بانو اسکان داده شدند.

 اصغر حقی‌پور امروز، ۲۰ شهریورماه، در نشست با اصحاب رسانه، بیان کرد: در این ستاد تعطیلی و دستمزد مادی معنایی ندارد.

وی با اشاره به تأسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از سوی سردار شهید سلیمانی، گفت: در طول ۲۰ سال فعالیت این ستاد مردم لرستان عاشقانه به میدان آمدند و کمک‌های بسیاری کردند، تاکنون بیش از ۸۰ درصد مردم لرستان در این امر مشارکت داشته و هر سال نسبت به سال گذشته دو تا سه برابر نذورات جمع‌آوری شد.

حقی‌پور بیان کرد: در زمان آغاز توسعه حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) نخستین کاروان مربوط به لرستان بود که در حرم حضور پیدا کرد و تاکنون حرم امامین عسگرین(ع) در سامرا را دو بار بازسازی کرده‌ایم.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در لرستان در ایام اربعین مسائل سیاسی، نظامی و اجتماعی مدنظر بوده است، افزود: دستور تشکیل مواکب اربعین از سوی شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت سپاه قدس صادر شد که مسئولیت تشکیل آن از همان ابتدا تحت عنوان ستاد اربعین برعهده وزارت کشور قرار گرفت‌ که ۱۷ کمیته زیربخش دارد و مسئولیت کمیته اسکان، تغذیه و کمک‌های مردمی برعهده ستاد بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه در لرستان ۱۱۳ موکب دارای مجوز داریم که پروانه فعالیت برای آن‌ها صادر شده، بیان کرد: از این تعداد ۴۳ موکب در کربلا، نجف و سامرا و ۷۰ موکب در داخل کشور و استان مستقر شدند.

حقی‌پور با اشاره به اینکه فعالیت‌های مربوط به مواکب از حدود سه ماه قبل از ماه محرم شروع و تا پایان ماه صفر ادامه دارد که هر موکب حداقل ۱۰ روز خدمات‌رسانی به زوار اربعین داشته باشد، تصریح کرد: در این بین ستاد نیز با همکاری دستگاه‎های اجرایی کمک‌هایی را برای مواکب در نظر گرفته است.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به ارائه خدمات شامل پذیرایی، اسکان و پزشکی در مواکب اربعین حسینی در کشور عراق به‌صورت ۲۴ ساعته، اظهار کرد: در این راستا تنها در کشور عراق طی ۱۰ روز خدمات رسانی ۸۹۰ هزار و ۲۳۶ نفر شامل ۴۵۱ هزار ۴۸۲ نفر آقا و ۴۳۸ هزار و ۴۵۴ نفر بانو اسکان داده شدند.

حقی‌پور گفت: در کشور عراق مجموع مواکب ما پذیرایی سه وعده صبحانه، ناهار و شام و همچنین میان وعده داشتند که در مجموع شش میلیون و ۷۴ هزار و ۶۹۰ پرس پذیرایی سه وعده از زائران انجام شده و یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۴۳۹ قرص نان و ۲۴ هزار و ۶۱۲ قالب یخ نیز بین مواکب توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha