• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062012361
  • خبرنگار : 50093

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی:

سطح ماندگاری زائر در مشهد به ۴ روز افزایش پیدا کرد

سطح ماندگاری زائر در مشهد به ۴ روز افزایش پیدا کرد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: سطح ماندگاری زائر در مشهد که در سنوات گذشته بین ۲ تا ۲.۵ روز بود، در دهه پایانی صفر امسال به میانگین ۳.۵ تا ۴ روز رسید.

محمود مادرشاهیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت واحدهای اقامتی مشهد در روزهای پایانی فصل تابستان اظهار کرد: هتل‌ها و واحدهای اقامتی اطراف حرم امام رضا(ع) بیش از ۹۵ درصد اشغال است. با توجه به مدیریت نرخ واحدهای اقامتی، علاوه بر افزایش سطح اشغال هتل‌ها توانستیم ماندگاری زائر در مشهد طی دهه پایانی صفر را افزایش دهیم.

وی گفت: با توجه به کمبود ناوگان ریلی و هوایی، اما به هر طریقی توانستیم سطح اشغال هتل‌ها را بالا نگه داریم.

مادرشاهیان افزود: هتل‌های مشهد کماکان با نرخ سال ۱۴۰۲ به زائران خدمات می‌دهند. به همین جهت ماندگاری زائر در مشهد که در سنوات گذشته بین ۲ تا ۲.۵ روز بود، در دهه پایانی صفر امسال به میانگین ۳.۵ تا ۴ روز رسیده است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی همچنین در خصوص عدم افزایش نرخ هتل‌ها یادآور شد: از آنجا که سطح اشغال بالای هتل‌های مشهد حفظ شده و هتل‌های مشهد در رقابت با یکدیگر به دنبال ماندگاری بیشتر زائران هستند، ترجیح دادند از منافعشان کمی کاسته شود تا در عوض به زائران بیشتری خدمات بدهند. هتل‌های مشهد توجیه شده‌اند که زائران مشهد با تمام مهمانان دیگر متفاوت هستند.

مادرشاهیان در خصوص بازرسی و نظارت از واحدهای اقامتی در دهه پایانی صفر بیان کرد: در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها اگر موارد تخلفی مشاهده می‌شد، بلافاصله مراجعه می‌کردیم. البته مشکل گران‌فروشی در ایام دهه پایانی صفر نداشتیم و فقط برخی از زائران به دلیل عدم استقبال از هتل مورد نظر خود، به دنبال عودت وجه خود بودند که ما در این مورد ورود کرده و مشکل را حل می‌کردیم.

وی افزود: خانه مسافرهای بدون مجوز تخلفات زیادی داشتند که بلافاصله پس از شکایت زائران، ورود می‌کردیم و اگر حقی از زائران احجاف می‌شد، در اسرع وقت حق زائر را بازمی‌گرداندیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha