• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062012298
  • خبرنگار : 50663

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس:

در صورت تشکیل سازمان ملی اقامت، تهدیدات حضور اتباع به فرصت تبدیل خواهد شد

در صورت تشکیل سازمان ملی اقامت، تهدیدات حضور اتباع به فرصت تبدیل خواهد شد

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: هدف از بررسی طرح تشکیل سازمان ملی اقامت این است که حضور مهاجرین خارجی نه‌تنها مشکلی برای کشور ایجاد نکند، بلکه به صورت فرصت از آن استفاده شود.

علی‌اصغر نخعی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه کمیسیون امور داخلی مجلس در مشهد برای بررسی تشکیل سازمان ملی اقامت، اظهار کرد: در مجلس یازدهم نیز طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت بررسی شد و حال طرح تشکیل سازمان ملی اقامت نیز به‌روزشده همان طرح است. در صورت تصویب این طرح، در سازمان ملی اقامت ضوابط اقامت در کشور برای مهاجرین و افراد خارجی بررسی می‌شود تا حضور مهاجرین خارجی نه‌تنها مشکلی برای کشور ایجاد نکند، بلکه به صورت فرصت از آن استفاده شود. تا کنون این نظم و قاعده‌مندی در کشور نبوده و هدف سازمان، ایجاد این نظم است.

وی افزود: تمام سازمان‌ها و ادارات ذی‌ربط در این جلسه که در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در مشهد برگزار شد، حضور داشتند. به صورت تخصصی بررسی شد که اتباعی که در ایران حضور دارند، با چه شرایطی می‌توانند کار و اقامت داشته باشند و افرادی که ضوابط لازم را ندارند از کشور اخراج شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به حاضرین در این جلسه بیان کرد: در جلسات کمیسیون مدیران و نمایندگان ادارات مربوطه مانند وزارت کشور، وزارت اطلاعات و نهادهای مختلفی که در خصوص ساماندهی به اتباع دخیل و صاحب‌نظر هستند، حضور داشتند.

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس با تاکید بر لزوم اجرای طرح انسداد مرزها جهت حل مشکلات مرتبط با اتباع، عنوان کرد: اگر انسداد مرزها صورت نگیرد، ضوابطی که برای اتباع خارجی وضع می‌شود، قابل اجرا نیست. در صورت عدم انسداد مرزها حتی اگر تبعه‌ای را از کشور خارج کنیم، می‌تواند مجددا به صورت غیرمجاز وارد شود. لذا همزمان با تصویب قانون و تدوین دستورالعمل، باید انسداد فیزیکی مرز نیز پیگیری شود به نتیجه برسد تا افراد بعد اخراج از کشور، نتوانند مجددا وارد شوند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۰۰:۴۱

اول اینکه صدور ویزا ی توریستی برای افغانی ها را متوقف کنید از طریق پیامک به مردم ابلاغ کنید خانه و کار به افغانی های غیر مجاز ندهند به خروج افغانی ها از ایران کمک می شود . افغانی ها بلاتکلفند تا اخر سال وقت ماندن دارید مدت را کم کنید تا زودتر بروند