• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062012259
  • خبرنگار : 71610

هرتزوگ: هزینه تبادل اسرا بسیار سنگین است، اما باید پرداخت شود

هرتزوگ: هزینه تبادل اسرا بسیار سنگین است، اما باید پرداخت شود

رئیس رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اعلام اینکه هزینه تبادل اسرا برای این رژیم سنگین خواهد بود، بر ضرورت دستیابی به چنین توافقی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اسرائیل لحظات سرنوشت‌سازی را پشت سر می‌گذارد که مستلزم وحدت با هدف آزاد کردن اسرا است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی اذعان کرد: هزینه توافق تبادل اسرا سنگین است، اما هزینه شکست ما در بازگرداندن آنها بسیار سنگین‌تر خواهد بود.

هرتزوگ در ادامه دستگاه سیاسی رژیم صهیونیستی را مسؤول به سرانجام رساندن ماموریت بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه دانست.

وی همچنین تاکید کرد: هر کاری که ممکن است باید انجام شود تا اسرای زنده برای بازپروری و اسرای کشته شده برای دفن در اسرائیل بازگردانده شوند.

این اظهارات هرتزوگ واکنش تند حزب «عوتسما یهودیت» به ریاست «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را به همراه داشت و این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرتزوگ همدست جنبش حماس است.

این حزب بر ادامه مخالفت خود با امضای توافق تبادل اسرا تاکید کرد و مدعی شد: چنین توافقی در آینده به اسارت اسرائیلی‌های بیشتری منجر خواهد شد.

حزب بن گویر در ادامه خواستار افزایش فشار نظامی علیه غزه و توقف کمک‌های انسانی و ارسال سوخت به این باریکه شد.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اظهارات هرتزوگ گفت: کابینه تلاش می‌کند تا اسرا را زنده بازگرداند اما آماده یک خودکشی دست جمعی در راستای تحقق این هدف نخواهد بود.

«یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم در انتقاد از واکنش بن گویر و اسموتریچ اظهار کرد: توافق برای تبادل اسرا در ماه ژوئیه در دسترس بود، اما ناکام گذاشته شد و مذاکره کننده‌گان ما نمی‌توانند این مساله را انکار کنند.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی همچنین گفت که توقف جنگ در نوار غزه به منظور تنظیم مجدد صفوف «یک منفعت سیاسی و امنیتی برای اسرائیل است».

لاپید این را روز سه‌شنبه به شرکت پخش رسمی عبری اعلام کرد، بدون اینکه مشخص کند آیا منظور او توقف موقت جنگ است یا توقف دائم.

کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست در تونلی در شهر رفح در جنوب نوار غزه اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی را تشدید کرده است و آنها هر روز درحال اتهام زنی به یکدیگر هستند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

شماری از این اسرا از طریق توافق و شماری دیگر در اقدامی انسان‌دوستانه از سوی جنبش حماس آزاد شدند. تعدادی از آنها نیز به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جانشان را از دست دادند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آنها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha