• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403062012241
  • خبرنگار : 71567

توجه جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران به شیوه‌های نوین آموزشی

توجه جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران به شیوه‌های نوین آموزشی

توانمندسازی دانشجویان، دانش‌آموختگان و پزشکان از نیازهای نظام سلامت کشور به‌حساب می‌آید؛ چرا که پزشکان به هنگام مداخلات درمانی با چالش‌های متعددی روبرو می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران، هر نوع هدفی که برای توسعه کشور برنامه‌ریزی می‌شود فقط با نیروی انسانی قابل انجام است و از این رو توانمندسازی نیروی انسانی گروه علوم‌پزشکی یکی از مهمترین مولفه‌هایی است که باید در کانون توجه قرار گیرد.

توانمندسازی پزشکان از طریق آموزش نه تنها سبب ارتقا کیفیت خدمات درمانی می‌شود بلکه سبب آشنایی پزشکان جوان با واقعیت‌های شغلی خود می‌شود. برگزاری دوره‌های آموزشی به ویژه دوره‌های آموزشی نوین و استفاده از ابزار علمی و آموزشی جدید، فناوری‌های جدید، ضروریات جدید، روش‌های جدید آموزشی، جنبه‌های مغفول‌مانده مانند آموزش مبتنی بر درمان زنده به ارتقا سطح دانش و کیفیت خدمات درمانی کمک می‌کند.

معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران از دیرباز تا به امروز نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت به ویژه برای دندانپزشکان اقدام‌کرده است. سازمان جهاد دانشگاهی در راستای ادامه برنامه‌های آموزشی خود به شیوه‌های نوین آموزشی توجه کرده و به همین دلیل نخستین دوره «کنگره تهران، آموزش مبتنی بر درمان زنده» را برگزار کرد.

کنگره تهران، آموزش مبتنی بر درمان زنده؛ از ۱۴ تا ۱۶ شهریور ماه به میزبانی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران در هتل المپیک برگزار شد.

جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران، مروج دوره‌های آموزشی دندانپزشکی

دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران در آیین افتتاحیه اولین دوره «کنگره تهران؛ آموزش مبتنی بر درمان زنده» اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، نهادی برآمده از انقلاب اسلامی است. این نهاد با رویکرد دانشگاه‌های نسل سوم و از زمان تاسیس نسبت به شناخت نیازهای جامعه و فعالیت برای پاسخ به نیازها و مسائل جامعه فعالیت نموده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳۴ گروه پژوهشی در حوزه‌های مختلف علمی در این نهاد فعالیت می‌کنند، توضیح داد: ۳ پژوهشگاه که یکی از آنها «پژوهشگاه رویان» می باشد و همچنین ۲۵ پژوهشکده با فعالیت در حوزه‌های مختلف در بدنه جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه در جهاد دانشگاهی ده‌ها دپارتمان و گروه آموزشی فعال هستند، گفت: ۲ دانشگاه و دو موسسه آموزش عالی و یک دانشکده علوم پایه و فن آوری های نوین پزشکی نیز در جهاد دانشگاهی و همچنین دو پارک علم و فناوری و ده ها مراکز نوآوری و واحدهای دانشگاهی و استانی جهاد دانشگاهی زیست بومی برای نخبگان کشور می‌باشند.

حبیبی در خصوص فعالیت های سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران خاطرنشان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی تهران با انجام طرح تحقیقاتی غربالگری سرطان پستان در شهر تهران در دهه ۷۰ ضرورت توجه و پیشگیری سرطان پستان را یادآور شد.

وی افزود: سرطان پستان، شایع‌ترین سرطان بانوان می باشد به طوری که از هر هشت زن در طول زندگی یک نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شود که برای پاسخگویی به این نیاز جامعه جهاد دانشگاهی مرکز بیماری های پستان را راه اندازی کرد و امروز پژوهشکده سرطان معتمد یکی از مراکز پر مراجعه سرطان پستان در کشور می باشد. وی افزود جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران برای پیشگیری از بیماری ها پژوهشکده بهداشت را تأسیس و برای درمان زخم‌های مزمن که از معضلات نظام سلامت می باشد و مرگ میر بالای دارد پژوهشکده فن آوری های زخم و ترمیم بافت را راه اندازی کرده است که در حال حاضر علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی و درمان بیماران در آموزش پزشکان و پرستاران فعالیت می‌نماید.

وی افزود: مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی جهاد دانشگاهی در حوزه های سرطان، ترمیم زخم های مزمن و دندانپزشکی فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه اولین مجموعه‌ای هستیم که آموزش‌های پیشرفته دندانپزشکی را در فیلدهای تخصصی ارائه داده‌ایم گفت: این دوره ها در ابتدای شروع براساس الگوهای بین‌المللی و با الگوبرداری از دوره‌های آموزشی ایالات‌متحده و بومی‌سازی این دوره‌ها اقدام‌ شد.

وی تصریح کرد: اولین دوره آموزش ایمپلنت را طی ۲۰ جلسه یک روزه طی مدت ۸ ماه در سال ۸۴ با هدایت استادان برجسته دانشگاه برگزار کردیم و پس از آن دوره های ترمیمی زیبائی و ارتودنسی پیشگیری را برگزار کردیم.

حبیبی افزود: در گام بعدی با الگوسازی این دوره های آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی خصوصی شاهد گسترش این دوره ها از سال ۸۹ بودیم و اکنون شاهد آن هستیم جامعه دندانپزشکی عمومی کشورمان سطح توانمندی بالاتری نسبت به کشور های منطقه دارند.

رئیس کنگره دندانپزشکی تهران درباره دوره‌های آموزش بین‌المللی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران گفت: ارائه آموزش بین‌المللی براساس پروتکل‌های مصوب آن مراکز از دیگر اقدامات سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بوده که از جمله برگزاری دوره‌هایی، با معتبرترین موسسه کاشت دندان آمریکا( AAID)در ایران بوده است.

وی با بیان اینکه با برگزاری اولین دوره کنگره دندانپزشکی تهران فرصتی را برای ارایه درمان های نوین کاملا عملی و بر اساس درمان زنده و بحث و تبادل نظر با حضور اساتید برجسته فراهم کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از دبیر علمی و اجرایی کنگره و تمام همکارانم در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران که در برگزاری این دوره نقش دارند و از اساتید برجسته که همراهی کردند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha