• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403062012238
  • منبع : بازار

عوامل تاثیرگذار در قیمت پروفیل مبلی، تیرآهن و میلگرد

عوامل تاثیرگذار در قیمت پروفیل مبلی، تیرآهن و میلگرد

در این مطلب به چند مورد از پرکاربردترین مقاطع فولادی اشاره می شود که برخی از آنها برای تقویت استحکام سازه و برخی دیگر به علت انعطاف پذیری بالا در ساخت در و پنجره کاربرد دارد و اگر قصد ساخت و ساز دارید با ما تا انتها همراه شوید اطلاعات خود را در مورد مواد اولیه ساختمان سازی کامل کرده و در نهایت از قیمت و نحوه خرید آنها آگاه شوید.

به گزارش ایسنا به نقل از آهن سانا، تیرآهن یکی از مقاطع فولادی است که در ساختمان سازی به علت کاربرد فراوان یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت تمام شده ساختمان ها و... است و در تونل ها ، آسمان خراش ها ، سوله و هر سازه ای که در آن استحکام سازه اهمیت داشته باشد تیرآهن به کار رفته است زیرا با وجود نصب آسان باعث محکم شدن سازه ، کاهش مصرف فولاد و اسکلت بندی ساختمان های بزرگ می شود.

استاندارد ها و انواع تیرآهن

تیرآهن در شکل حروف لاتین Iو H در سایز ها و انواع مختلفی تولید می شود و از نظر استاندارد جهانی به تیرآهن { INP } و { IPE } و { IPB} و تیرآهن CNP یا لانه زنبوری تقسیم می شود.

بخش های تشکیل دهنده تیرآهن

تیرآهن از دو بخش جان و بال تشکیل شده که به بخش مرکزی و اصلی آن جان و به لبه و کناره های آن بال گفته می شود .

عوامل تاثیر گذار در قیمت تیرآهن

همان طورکه تیرآهن یکی از رایج ترین مقاطع فولادی است آگاهی از عوامل تاثیر گذار در قیمت تیرآهن برای افراد زیادی کاربردی است .

قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به قیمت مواد اولیه ، نرخ عرضه و تقاضا ، سیاست های دولتی، نرخ ارز و دلار و قیمت جهانی آهن اشاره کرد.

خرید تیرآهن از آهن سانا

شرکت آهن سانا با سابقه ای بی رقیب در زمینه خرید و فروش آهن آلات یکی از معتبرترین عاملان فروش است که اگر قصد خریدی به صرفه را دارید می توانید به سایت آهن سانا مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما در زمینه تیرآهن تماس بگیرید تا علاوه بر استعلام قیمت شما را در امر خرید راهنمایی کنند.

میلگرد چیست؟

یک مقطع فولادی پر کاربرد در ساخت و ساز است و در گرید های A1تا A4 در دو نوع ساده و آجدار تولید می شود که گرید A1 میلگرد ساده یا صاف است و سایز A2و A3 و A4 میلگرد آجدار محسوب می شوند که در ادامه توضیح مفیدی در مورد هر کدام خواهیم داد.

میلگرد ساده یا A1

میلگرد ساده یا صاف در واقع همان میلگردی است که آجدار نباشد و ظاهری متفاوت نسبت به آجدار دارد که از مهمترین کاربرد های آن میتوان به ساخت پیچ ، مهره قطعه سازی، ساخت لولا و اتصالات آهنی اشاره کرد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت پروفیل مبلی، تیرآهن و میلگرد

از معایب میلگرد ساده این است که به دلیل نداشتن آج توان نگهداری و چسبندگی به بتن را ندارد .

میلگرد آجدار

میلگرد آجدار به سه سایز A2،A3، A4 تقسیم می شود که مهمترین تفاوتی که دارند میزان مقاومت کششی، میزان سختی و شکل آج آنها است که در ادامه در مورد هرکدام از آنها توضیحات لازم را خواهیم داد.

میلگردA2

به این سایزاز میلگرد نیمه سخت و نیمه خشک نیز می گویند که دارای آج های فنری شکل از ابتدا تا انتهای آن است .

این میلگرد بسیار ترد و شکننده است که به همین علت از آن در ساخت خاموت استفاده می شود.

میلگرد A3

این میلگرد پر کاربرد ترین سایز میلگرد است و در مقایسه با میلگرد A2 از استحکام بالاتری بر خوردار است که باعث شده تا با آن میلگرد نیمه سخت نیز گفته شود.

میلگرد A4

در میان میلگرد ها این سایز مقاومت بالاتری دارد که آج های آن تقریباً متشابه با میلگرد A3 است و کاربرد اصلی آن ساخت بتن مصلح است.

عوامل تاثیر گذار در قیمت میلگرد

از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت میلگرد می توان به نرخ عرضه و تقاضا ، قیمت ارز و دلار، قیمت مواد اولیه و قیمت جهانی آهن اشاره کرد.

خرید میلگرد از آهن سانا

شما برا مراجعه به سایت آهن سانا می توانید از قیمت لحظه ای انواع میلگرد در تمام سایز ها و اندازه ها ، میلگرد تمام کارخانه ها آگاه شوید و یا اگر قصد خرید یا استعلام قیمت میلگرد را دارید با تماس با کارشناسان ما علاوه بر آگاهی از قیمت میلگرد از مشاوره رایگان نیز بهره‌مند شوید.

پروفیل مبلی چیست؟

به تمام پروفیل هایی که ضخامتی کمتر از 2 میلیمتر داشته باشند پروفیل مبلی گفته می شود و از ورق روغنی و ورق سیاه با گرید های ST12، ST14و ST37 ساخته می شود و پروفیل مبلی ساخته شده با ورق روغنی قیمت بالاتری نسبت به پروفیل مبلی تولید شده با ورق سیاه دارد ولی درنهایت قیمت تمام شده آن با توجه به وزن کمتری که دارد به صرفه تر است.

این مقطع فولادی به علت کاربرد فراوانی که در تولید مبلمان اداری دارد به پروفیل مبلی مشهور است اما ویژگی ها و وزن پایین باعث شده تا با نام های مثل پروفیل سبک، قوطی مبلی و قوطی سبک نیز شناخته می شود.

عوامل تاثیرگذار در قیمت پروفیل مبلی، تیرآهن و میلگرد

کاربرد پروفیل مبلی

قیمت پروفیل مبلی بر حسب وزن آن تعیین می شود و با توجه به وزن پایینی که دارد نسبت به بقیه مقاطع فولادی قیمت تمام شده آن به صرفه تر است و به همین دلیل از قوطی مبلی در صنایع خودروسازی، دوچرخه سازی ، مبلمان و... استفاده می شود.

ویژگی پروفیل مبلی

پروفیل مبلی از ورق آهن ساخته میشود و از مقاومت بالایی برخوردار نیست اما از ویژگی های مهم آن می توان به انعطاف پذیری ، ضخامت و ابعاد دقیق، کیفیت بالا اشاره کرد.

خرید پروفیل مبلی از آهن سانا

قیمت پروفیل مبلی به علت نوسانات ارز و دلار و وابسته به نرخ عرضه و تقاضا ، قیمت جهانی آهن و... دائما در حال تغییر است پس اگر قصد استعلام قیمت و یا خریدی مطمئن را دارید می توانید با مراجعه به سایت آهن سانا و یا تماس با کارشناسان ما از قیمت روز مطلع شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha