• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403062012211
  • خبرنگار : 50444

استاندار:

مشوق‌های ویژه برای شکل‌گیری تعاونی‌ها در خراسان شمالی در نظر گرفته شود

مشوق‌های ویژه برای شکل‌گیری تعاونی‌ها در خراسان شمالی در نظر گرفته شود

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مشوق‌های ویژه برای شکل‌گیری تعاونی‌ها در استان در نظر گرفته شود، گفت: اگر تعاونی‌ها متناسب با نیازهای استان شکل بگیرند، مسیر تحقق شعار سال را هموار می‌کنند.

محمدرضا حسین‌نژاد امروز (۲۰ شهریور ماه) در سومین جلسه شورای توسعه تعاون استان، اظهار کرد: هر دستگاه اجرایی در راستای اهداف خود، افراد مستعد را برای تشکیل تعاونی‌ها تشویق و معرفی کنند.

وی تأکید کرد: تعاونی‌ها اگر قوی‌تر ظاهر شوند و ما نیز با پرداخت تسهیلات این مسیر را هموارتر کنیم، می‌توانیم از ظرفیت‌های بالقوه تعاونی‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

حسین‌نژاد با بیان اینکه تشویق مردم برای شکل‌گیری تعاونی‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: تسهیلات تعاونی‌ها در شکل‌گیری آن‌ها موثر است و این مجموعه‌ها بهترین ابزاری هستند که با تشریفات کم شکل می‌گیرند و در افزایش تولید استان موثر واقع می‌شوند. 

وی با تاکید بر اینکه باید مشوق‌هایی ویژه برای شکل‌گیری تعاونی‌ها در نظر گرفته شود، بیان کرد: هر دستگاه اجرایی به فراخور وظایف خود می‌تواند بخشی از فعالیت‌ها را به تعاونی‌ها بسپارد و نباید اجازه دهیم تعاونی‌ها از مسیر اصلی خود منحرف شوند، بلکه شکل‌گیری تعاونی‌ها باید امیدبخش باشد.

به گفته نماینده عالی دولت در استان، خراسان شمالی پتاسیل‌های بالایی در بخش تعاون دارد که امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه، آسان بودن شکل‌گیری تعاونی‌ها و یکسان بودن سهام آن‌ها را یک نوع مشوق برای شکل‌گیری تعاونی‌ها دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این جلسه مردمی‌سازی و مشارکت مردم را محوریت اصلی سند توسعه تعاون دانست که باید به آن توجه شود.

مهدی اسلام‌خواه اظهار کرد: سند توسعه تعاون از یادگاران رئیس جمهوری شهید است که مردمی‌سازی و مشارکت مردم محوریت اصلی آن قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف عمده این سند، آموزش و ترویج فرهنگ تعاون کشور، بهبود مستمر فضای کسب و کار و بهبود وضع زندگی و رفاه اجتماعی است.

اسلام‌خواه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۸۰ تعاونی در رسته های مختلف شکل گرفته است، بیان کرد: سه خط اعتباری ویژه از سوی وزرات تعاون برای پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سند توسعه تعاون، امیدی برای برقراری عدالت اجتماعی در بخش‌های مختلف و افزایش مشارکت مردم است.

اسلام‌خواه تاکید کرد: اگر فقط قوانین حوزه تعاون اجرایی شود مشکلات حل خواهد شد، زیرا تاکنون این قوانین به درستی اجرا نشده است.

وی ادامه داد: سند توسعه تعاون با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید بتواند انتظارهای ما را برآورده کند و بخشودگی مالیاتی شرکت‌های تعاونی یکی از دغدغه‌هاست که امیدواریم این موضوع به‌شکل ویژه‌ای پیگیری شود. موانع قانونی، دستورالعمل و آیین نامه تعاونی‌ها احصا شده که بخشی از آن به نمایندگان مجلس در استان اطلاع‌رسانی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha