• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403062012028
  • خبرنگار : 50598

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان مرکزی:

دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال‌های گذشته استفاده کنند

دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال‌های گذشته استفاده کنند

ایسنا/مرکزی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال‌های گذشته که همچنان مرتب و تمیز استفاده کنند و منعی در این خصوص وجود ندارد.

مهدی براتی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همه دانش آموزان نیاز به یک لباس مناسب برای مدرسه دارند که بهترین لباس، لباس فرم است. از لحاظ قیمتی، کیفیت و طرح نیز مطمئن باشید لباس فرم به مراتب نسبت به سایر لباس‌ها مناسب‌تر است.

وی در رابطه با چگونگی قیمت‌گذاری لباس فرم مدارس در استان تصریح کرد: در استان مرکزی روال به این شکل است که در ابتدای هر سال، کارگروهی که مدیریت آن بر عهده اداره‌کل صمت است، تشکیل می‌شود و در خصوص قیمت گذاری، نظارت و رسیدگی به شرایط تولیدی‌ها و کیفیت پارچه بحث و بررسی می‌شود.

براتی‌زاده ادامه داد: در شهر اراک در ماه‌های فروردین و خرداد جلساتی در این خصوص برگزار شد و مقرر شد تولیدی ها برای هر جنس لباسی آنالیز قیمت داشته باشند و شناسنامه تولیدی آنها روی کار بخورد.

وی با بیان اینکه قیمت لباس فرم در شهر اراک در بازار رقابتی تعیین می‌شود گفت: در اراک قیمت مصوبی از طرف اداره‌کل صمت در خصوص لباس فرم مدارس اعلام نشده است و خود تولیدی‌ها، با هم سر قیمت‌ها به تفاهم رسیده‌اند اما در سایر شهرستان‌ها این موضوع متفاوت است.

براتی‌زاده افزود: لیست تولیدی‌های مجاز توسط اتحادیه خیاطان و صمت تهیه شده و این لیست به آموزش و پرورش و مدارس اعلام شده است.

وی با بیان اینکه الگو و رنگ لباس فرم را شورای انجمن اولیا و مربیان مدرسه تعیین می‌کند افزود: شورای انجمن اولیا و مربیان می‌تواند برای عقد قرارداد با تولیدی‌های مجازی که اداره‌کل صمت معرفی می‌کند وارد مذاکره شوند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان مرکزی تصریح کرد: شورای مدارس، الگو و رنگ لباس فرم را مشخص می‌کنند و تنها می‌توانند پیشنهاد دهند که اولیا، لباس فرم را از تولیدی خاصی خریداری کنند ولی خانواده این اختیار را دارد که لباس فرم را از هر تولیدی که خواست، خریداری کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مدیر مدرسه‌ای به صورت شخصی، اجازه قرارداد با تولیدی‌های لباس را ندارد گفت: در صورتی که از طرف مدرسه‌ای اجبار به تهیه لباس فرم از تولیدی خاصی صورت گرفت، اولیای دانش آموزان می‌توانند تخلف را به ادارات انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اعلام کنند.

براتی‌زاده با تاکید بر اینکه متولی بحث قیمت گذاری و نظارت بر تولیدی‌ها، اداره‌کل صمت است، گفت: آموزش و پرورش در این موضوع، تنها یک دستگاه خدمات گیرنده است. اگر در بحث قیمت، کیفیت و زمان تحویل لباس‌های فرم مشکلی وجود داشت، خانواده‌ها می‌توانند تخلف را از طریق تعزیرات، صمت و سازمان بازرسی پیگیری کنند.

وی در پاسخ به اینکه در خصوص لباس فرم دانش آموزان کم بضاعت چه کمک‌هایی از طرف آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، افزود: در این خصوص، خود مدیران مدارس از طریق ارتباط با خیرین سعی می‌کنند چنین مسائلی را برطرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha