• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061911932
  • خبرنگار : 50229

تمایل عمان برای بهره‌مندی از زیرساخت‌های تجاری منطقه ویژه بندر امام (ره)

تمایل عمان برای بهره‌مندی از زیرساخت‌های تجاری منطقه ویژه بندر امام (ره)

ایسنا/خوزستان رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه امروز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) بعد از حضور در خرمشهر مقصد دوم هیات اقتصادی کشور عمان به خوزستان بود، گفت: این هیات در بازدیدی که از زیرساخت‌ها و واحدهای تولیدی منطقه داشتند در زمینه بهره‌مندی از این مجموعه بندری جهت توسعه مبادلات تجاری با ایران ابراز تمایل کردند.

محمد جواد امانی امروز ۱۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعضای این هیات اقتصادی که از روز شنبه وارد خوزستان شدند با حضور در خرمشهر و همچنین منطقه آزاد اروند به منظور توسعه مبادلات تجاری، علاوه بر انعقاد چند تفاهمنامه همکاری، بر افزایش همکاری‌های مشترک بخش خصوصی ۲ کشور تاکید کردند.

وی با اشاره به بازدید انجام شده این هیات از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) افزود: ظرفیت‌های بندری در زمینه تامین کالا، ترانزیت، امکان صادرات مجدد کالا و همچنین انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک در این منطقه از موضوعاتی بود که مورد توجه اعضای هیات اقتصادی کشور عمان قرار گرفت.

امانی خاطرنشان کرد: اعضای هیات اقتصادی عمان متشکل از ۲ معاون وزیر، رئیس، نائب رئیس اتاق بازرگانی استان شمال شرقی سلطنت عمان و جمعی از بازرگانان و سرمایه‌گذاران این کشور است که با هدف آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان به دعوت اتاق اهواز به این استان سفر کرده‌اند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد: بازدید از کارخانجات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام، آشنایی با فرآیند تولید محصولات مختلف صنعت پتروشیمی و بررسی میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه، از دیگر برنامه‌های سفر این هیات اقتصادی به بندر امام خمینی(ره) بود.

وی ادامه داد: همچنین بازدید از مرکز دریابانی بندر امام خمینی (ره)، بارگیری کشتی‌های تجاری بین‌المللی و رونق اقتصادی این منطقه از دیگر برنامه‌های هیات اقتصادی کشور عمان بود.

اعضای هیات اقتصادی کشور عمان در سفر به خوزستان ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در این کشور، بر تمایل و رغبت بر توسعه همکاری‌های اقتصادی تأکید داشته و توسعه فعالیت اقتصادی و تجاری میان دو طرف را خواستار شدند.

شاخص‌های اصلی در توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک بخش خصوصی خوزستان با کشور عمان در حوزه صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته، صنایع فولاد، بسته‌بندی خرما، خشکبار و محصولات کشاورزی، صنایع پزشکی و مراکز درمانی، سرمایه‌گذاری‌های ترانزیتی و حوزه انرژی است.

حجم همکاری اقتصادی میان ایران و عمان حدود ۲ میلیارد دلار است که با توجه به مستعد بودن بازارها و همچنین تمایل دو طرف به توسعه روابط، ظرفیت و پتانسیل افزایش این حجم از همکاری‌ها به آماری چند برابری وجود دارد.

همچنین قرار است در ادامه برنامه‌های سفر این هیات اقتصادی، فردا نخستین همایش جامع رهیافت همکاری بین‌المللی اقتصادی ایران و عمان در اهواز برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha