• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061911929
  • خبرنگار : 50549

عضو شورای سیاستگذاری وزرات آموزش و پرورش مطرح کرد

رقابت  بیش از ۱۰۰۰ فراگیر در جشنواره ریاضیات خلاق در مشهد

رقابت  بیش از ۱۰۰۰ فراگیر در جشنواره ریاضیات خلاق در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای سیاستگذاری وزرات آموزش و پرورش گفت: ۱۰۳۶ کودک و نوجوان در جشنواره ریاضیات خلاق از ۲۰ شهریور در مشهد به رقابت خواهند پرداخت.

مسعود زاده باقری ۱۹ شهریور، در نشست خبری جشنواره کشوری ریاضیات خلاق با اعلام این خبر اظهار کرد: جشنواره آی مت به کودکان گروه سنی ۳ تا ۷ سال اختصاص دارد و هدف اصلی آن ایجاد شادی و نشاط در کودکان و ارتقای مهارت‌های اجتماعی و گروهی آن‌ها است.

وی افزود: دومین دوره مسابقات جهانی سیمس نیز  با اهدافی چون ترس‌زدایی از درس ریاضیات، مختص گروه سنی ۷ تا۱۳ سال برگزار می‌شود.

زاده باقری بیان کرد: در اولین مرحله بیش از ۳۰ هزار نفر شرکت کردند و پس از طی مراحل استانی، ۱۰۳۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی ادامه داد: از مجموع راه یافتگان، بیش از ۷۴۴ نفر از شرکت‌کنندگان زیر ۷ سال هستند و اکثر این کودکان با همراهی والدین و مشایعت مربیان منتخب در جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.

عضو شورای سیاستگذاری وزرات آموزش و پرورش تصریح کرد: در این دوره ها برای جلوگیری از اضطراب جدایی در کودکان کم‌سن، تعدادی روانشناس نیز دعوت شده‌اند تا به مسائل احتمالی رسیدگی کنند.

 زاده باقری با اشاره به اینکه حدود ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان دختر و ۴۸ درصد پسر هستند، ابراز کرد: همچنین برنامه‌های جانبی برای والدین در نظر گرفته شده است، از جمله این موارد می‌توان به سخنرانی‌های متخصصان روانشناسی، در زمینه مهارت‌های فرزندپروری اشاره کرد.

عضو شورای سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این جشنواره در واقع صرف آموزشی نیست و هدف اصلی آن از بین بردن ترس کودکان از ریاضی است.

وی گفت: روش‌های آموزشی در این دوره‌ها بر پایه بازی و آموزش غیرمستقیم است و کودکان بدون احساس فشار در محیطی شاد و مفرح مفاهیم ریاضی را یاد می‌گیرند.

زاده باقری در خصوص هزینه‌ این دوره‌ها افزود: هزینه‌های اندکی توسط والدین پرداخت می‌شود که این هزینه صرف تهیه جوایز، پکیج‌های آموزشی و تامین هزینه‌های اجرایی جشنواره می‌شود.

 وی افزود: یکی از اهداف مهم و حائز اهمیت در این جشنواره کمک به کودکان برای تقویت مهارت‌های شناختی و برداشتن موانع خلاقیت است.

 زاده باقری افزود: این جشنواره از استان فارس آغاز شده و سپس به سراسر کشور گسترش یافت و در این دوره نیز بیشترین شرکت کنندگان از استان فارس هستند که بر اساس آمار  حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ نفر را شامل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha