• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061911835
  • خبرنگار : 50649

۱۵ مهر؛ آخرین مهلت ارسال آثار به بخش جایزه شیراز جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی

۱۵ مهر؛ آخرین مهلت ارسال آثار به بخش جایزه شیراز جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی

ایسنا/فارس دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از استقبال هنرمندان برای ارسال آثار به این جشنواره خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی «ویژه جایزه شیراز» تا ۱۵ مهرماه است.

علیرضا تابش امروز، ۱۹ شهریورماه در دیدار با قائم مقام  صدا و سیمای مرکز فارس گفت: با توجه به اینکه شیراز میزبان جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی است، انتظار است صدا و سیما مرکز فارس اقدامات گسترده‌تری در برنامه‌سازی، تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی داشته باشد.

وی با بیان اینکه «جایزه شیراز» در این جشنواره بین‌المللی به صورت ویژه دیده شده است، افزود: از میراث ملموس و ناملموس گرفته تا آداب و رسوم و فرهنگ عشایری وهر آنچه که به موضوعات متنوع میراث فرهنگی استان فارس مرتبط باشد در فراخوان این جشنواره پیش‌بینی شده است.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از مدیران صداو سیمای مرکز فارس خواست با تولید محتوا در قالب گفت‌وگو، کلیپ و تیزر، فیلم‌های مستند کوتاه و بلند سینمایی و پخش در این رسانه به معرفی داشته‌های میراث فرهنگی فارس بپردازند و اطلاعات لازم را به عموم مردم برای مشارکت در این جشنواره بدهند.

تابش ادامه داد: هدف اصلی این جشنواره ارتقای سطح سواد میراث فرهنگی با ساخت و معرفی داشته‌ها و ارائه یک روایت متفاوت از زیست فرهنگی، ارزش‌های دینی و ملی ایرانیان به زبان هنر و رسانه است.

وی به بخش پویش «میراث‌بانان آینده» در این جشنواره اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ سال از سراسر کشور می‌توانند شعر، داستان‌ و تصویر یا موضوعات مرتبط با دریافت‌های شخصی از میراث خانوادگی، محلی و قومی خود (آیین‌ها، لهجه‌ها، مثل‌ها) را در کنار ارائه پیشنهاد و توضیح پیرامون حفاظت از آن‌ها را در این پویش به اشتراک بگذارند.

در ادامه این جلسه رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس نیز گفت: جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی فرصت ارزشمندی برای استان فارس معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان است.

محمدباقر کشفی با اشاره به اینکه فارس استان پیشران ایران است، افزود: با برگزاری این جشنواره بین‌المللی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های میراث فرهنگی استان فارس در سطوح ملی و بین‌المللی معرفی خواهد شد و در واقع این جشنواره بین‌المللی ارزش این را دارد که سرمایه‌گذاری جدی از سوی همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها صورت گیرد تا یک هم‌افزایی و همکاری تنگاتنگی شکل گیرد.

در ادامه جلسه فریدون فعالی، مشاور معاون میراث فرهنگی کشور نیز طی سخنانی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره بین‌المللی در استان فارس و شهر شیراز انتظارات را بالا برده است، گفت: فارس مقصد و هدف گردشگری است و این جشنواره امسال به صورت بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز در این دیدار گفت: با توجه به تعدد و تنوع برنامه‌هایی که در رسانه صدا و سیما تولید و پخش می‌شود، این رسانه مهد آرشیو معرفی آثار تاریخی محسوب می‌شود.

محمد ثابت اقلیدی ادامه داد: تا زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی که نیمه دوم آبان ماه در نظر گرفته شده است، پیش رویدادها و همایش‌های متعددی در سطح استان برگزار خواهد شد که تاکنون بیش از ۲۰ رویداد مهم ملی و بین‌المللی  در شیراز برگزار شده است.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز به تعامل و همکاری‌های گسترده با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در این مرکز در حوزه میراث فرهنگی کارهای ابتکاری، خلاق و نوآورانه‌ای برای معرفی بهتر و بیشتر میراث فرهنگی انجام شده و در حال انجام است.

کرمی با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه قطعا در کنار دوستان و برگزارکنندگان جشنواره خواهیم بود، افزود: این مرکز در دو بخش تولید و پخش اخبار جشنواره فعالیت گسترده‌ای را خواهد داشت و به طور حتم نه تنها در شبکه استانی بلکه در شبکه‌های ملی و فراملی این اخبار منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha