• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061911800
  • خبرنگار : 50042

لزوم توجه به نقش مهم اخلاق در فرآیند تعلیم و تربیت

لزوم توجه به نقش مهم اخلاق در فرآیند تعلیم و تربیت

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بر لزوم توجه به اهمیت نقش اخلاق در فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس استان تاکید کرد.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با شورای مدیرکل و معاونان اداره کل آموزش و پرورش گیلان به مناسبت فرارسیدن مهر ماه و بازگشایی مدارس، بر ضرورت اهمیت نقش و مسئولیت مدیران و معلمان مدارس به عنوان افراد مصلح جامعه و تاثیر آنان در تربیت نسل آینده و دانش‌آموزان تاکید کرد.

وی افزود: یک مصلح اجتماعی باید یک تحول اجتماعی را سررشته داری کند و سر رشته داری یک تحول اجتماعی لازمه داشتن دوبال تربیت اخلاقی و علم و دانش برای مقوله انسان سازی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم توجه به اهمیت نقش اخلاق در فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس استان تاکید کرد و گفت: از دیدگاه شهید مطهری به عنوان عالی‌ترین معلم و استاد، بحث تعلیم و تربیت، بحث ساختن انسان‌هاست و عنصر محوری و اساسی آن، انسان است و بسته به نوع نگاه به انسان، تربیت، متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نظریه کارشناسان علوم تربیتی و روانشناسان رشد، کار تربیت انسان می‌تواند ۱۰ برابر سخت‌تر از عمل جراحی یک انسان باشد، ادامه داد: تربیت اخلاقی گامی در جهت ایجاد صفات اخلاقی مطلوب و دوری از رفتارهای ضد اخلاقی است که باید مورد توجه مصلحان اجتماعی قرار بگیرد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه تلاش دشمنان اسلام ناب و نظام اسلامی در راستای ایجاد فاصله بین نسل جوان با معارف دینی و تربیت اسلامی است، ابراز کرد: توجه مدیران و معلمان باید بر روی تربیت و آموزش دانش‌آموزان و نسل جوان متمرکز شود و باید دانست که بازخورد اعمال و رفتار ما در جامعه به خود ما بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها نیز این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد؛ خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان، نقش مؤثری در آینده انقلاب اسلامی دارند و تربیت دینی و اخلاقی آنان رسالت مهمی است که بر عهده آموزش و پرورش است. باید خروجی آموزش و پرورش تربیت انسان‌های مومن و انقلابی باشد.

امام جمعه رشت با تاکید بر مطالعه کتاب و نوشتن، تصریح کرد: انسانی که با کتاب و قلم و علم در ارتباط است؛ روح آرامی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha