• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403061911699
  • خبرنگار : 71661

گزارش رسانه آمریکایی از «اشغالگری» اوکراین در کورسک

گزارش رسانه آمریکایی از «اشغالگری» اوکراین در کورسک
تانک اوکراینی در کورسک

نظامیان اوکراین روستاهایی از منطقه کورسک در خاک روسیه را تحت کنترل خود درآورده و به اقرار مقامات کی‌یف، قصد خروج از آنجا را ندارند، امری که مصداق اشغالگری است.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به وقایع جاری در کورسک و محدودیت‌های وضع‌شده بر رفت‌وآمد شهروندان روسی در این منطقه، گزارش داد نیروهای مسلح اوکراین در کورسک به نیروی اشغالگر بدل شده‌اند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، ماجرای یک پیرزن روس که چندی پیش توسط نظامیان اوکراینی از کورسک خارج شد، در فضای مجازی به‌شدت پربازدید شده و توجه فراوانی را به خود جلب کرده است.

«ماریا آندرِوا» پیرزن ۷۶ ساله روس که در روستایی در کورسک سکونت داشت، با حمله اوکراینی‌ها، از این روستا فرار نکرد و در ابتدا افرادی که از این روستا گریخته بودند، گفتند که او توسط نظامیان اوکراینی اعدام شده است. بااین‌حال، کمی بعد تصاویری از گفت‌وگوی او با سربازان اوکراینی در فضای مجازی منتشر شد که نظامیان اوکراینی را در حال تحویل بطری آب به این پیرزن نشان می‌داد.

دختران ماریا که در نروژ زندگی می‌کنند، با مشاهده این تصاویر و از طریق رسانه‌ای که آن را منتشر کرده بود، با سربازان اوکراینی حاضر در کورسک ارتباط گرفته و از آن‌ها خواستند مادرشان را از منطقه جنگی خارج کنند. ازآنجاکه ماریا تابعیت اوکراین را هم دارد، دخترانش سعی کردند پیش از تخریب گسترده روستای محل زندگی وی، او را از جبهه جنگ خارج کنند و موفق شدند.

گزارش رسانه آمریکایی از «اشغالگری» اوکراین در کورسک
«ماریا آندریوا» در آغوش خواهرش

به گزارش وال‌استریت ژورنال، ماجرای ماریا آندروا نشان‌دهنده این حقیقت است که نظامیان اوکراینی حاضر در کورسک، نقش جدیدی پیدا کرده‌اند: اشغالگر.

نیروهای مسلح روسیه از ماه گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ شهرک و روستای روسیه را تصرف کرده‌اند و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور هفته گذشته به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت این مناطق فعلاً تحت اشغال اوکراین باقی خواهند ماند تا کی‌یف در میز مذاکره از آن‌ها استفاده کند.

زلنسکی برای این منطقه یک فرمانده نظامی منصوب کرده و مدعی شده است که نیروهایش حقوق بشردوستانه را رعایت می‌کنند، اما به گزارش رسانه آمریکایی، ازآنجاکه کی‌یف دسترسی به این منطقه را محدود کرده و جز نظامیان و تعداد کمی روزنامه‌نگار، کسی حق ورود به این بخش از خاک روسیه را ندارد، ارزیابی وضعیت آن دشوار است.

ده‌ها هزار نفر در هنگام ورود نیروهای اوکراینی به کورسک، از محل زندگی خود فرار کردند، اما تا این لحظه هیچ کریدور بشردوستانه‌ای برای تخلیه ۲۰ هزار شهروند روسی در این مناطق ایجاد نشده و بستگان این افراد در فضای مجازی خواستار تخلیه آن‌ها پیش از ویران‌شدن روستاها شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha