• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061911680
  • خبرنگار : 50605

معاون قضایی دادگستری استان اصفهان:

ناآشنایی مردم با قوانین حقوقی، چالش‌ساز شده است

ناآشنایی مردم با قوانین حقوقی، چالش‌ساز شده است

ایسنا/اصفهان معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: ناشناختگی قوانین و عدم مشاوره حقوقی برای جامعه و مردم چالش ساز شده است.

محمد شفیع‌زاده، امروز(دوشنبه، ۱۹ شهریور) در جلسه تودیع و معارفه رئیس دادگاه بخش کرون از توابع شهرستان تیران و کرون، اظهار کرد: روند فزاینده مراجعات و پرونده‌های قضایی ریشه در ناشناختگی قوانین دارد که برای افراد مشکل‌ساز شده است.

وی افزود: افراد بدون مشاوره و شناخت وارد عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شوند و همین بی‌اطلاعی باعث تشکیل پرونده قضایی و مالباختگی و شکست آنان می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان معتقد است مردم پیش از ورود به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری از مشاوران حقوقی و وکلا کمک بگیرند تا در مسیر کار دچار مشکل نشوند.

شفیع‌زاده اضافه کرد: آموزش مفاهیم حقوق مدنی و کیفری در مدارس و جامعه در امر پیشگیری از وقوع جرم مؤثر بوده و نتایج اثربخشی برای کاهش حجم پرونده‌های قضایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی از تولید پرونده و حجم فزاینده آن رنج می‌برد، تصریح کرد: دستگاه‌های اداری، فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها نقش مؤثری دارند.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان اصفهان، خاطرنشان کرد: دادگاه‌های صلح، شورای معتمدین و تلاش و همکاری قضات و مردم در کنار یکدیگر برای صلح و سازش نقش مهمی دارد.

به گفته شفیع‌زاده، صلح و سازش و رفع خصومت بین مردم برای کاهش پرونده‌های قضایی و اطاله دادرسی نیاز است که در این جریان مساجد، تشکل‌های مردمی و معتمدین نقش مهمی دارند.

همچنین فرماندار تیران و کرون به تعاملات بین دستگاه قضایی و نهادهای دولتی برای رسیدگی به دغدغه‌های مردم اشاره و اظهار کرد: انسجام و تعامل منجر به توسعه زیرساخت‌ها و فعال شدن بخش‌های تولیدی شده است.

علی محمدی کیا ادامه داد: بخش کرون از توابع این شهرستان یکی از قطب‌های کشاورزی استان اصفهان محسوب می‌شود که رفع مشکلات آنان در تعامل بین دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی همکاری برای پیشگیری از وقوع جرم و حوادث را مهم خواند و یادآور شد: این همکاری‌ها در کاهش پرونده‌های قضایی نقش دارد.

در این جلسه از اقدامات رضا علیشاهی تقدیر و حجت‌الاسلام حبیب عباسی به سمت رئیس دادگاه بخش کرون منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha