• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403061911645
  • خبرنگار : 50469

معاون‌ اداره کل آموزش و پرورش استان:

تنها ۷ درصد دانش‌آموزان ایلام به سمت رشته ریاضی فیزیک علاقه نشان می‌دهند

تنها ۷ درصد دانش‌آموزان ایلام به سمت رشته ریاضی فیزیک علاقه نشان می‌دهند

ایسنا/ایلام معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام دلایل رویگردانی دانش‌آموزان پایه دهم را از انتخاب برخی رشته‌ها نظیر ریاضی فیزیک و اقبال آن‌ها به رشته علوم تجربی را تشریح کرد.

«ابوذر بسطامی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از اصلی‌ترین دلایل انتخاب رشته تجربی هنگام ورود به پایه دهم می‌توان به موضوع معیشت، شغل و اصرار والدین اشاره کرد، حقیقتاً در گذشته نوابغ ما بیشتر به سمت رشته ریاضی می‌رفتند ولی متأسفانه به دلیل نبود فرصت شغلی مناسب برای رشته‌هایی مانند کامپیوتر، برق توجه‌ها به این رشته‌ها که زیر مجموعه رشته ریاضی هستند کمتر شد، دانش آموزان و والدین وقتی می‌بینند که یک پزشک دارای شغل است و از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار است تمایل بیشتری برای انتخاب رشته تجربی پیدا می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل انتخاب رشته تجربی در دبیرستان اصرار والدین است، در صورتی که در موضوع انتخاب رشته باید ذائقه دانش‌آموز را در نظر بگیریم و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: حقیقت این است رشته‌های فنی برای ورود به بازار کار وضعیت مناسبی دارند، تعداد زیادی از دانش‌آموزان بنا به دلایلی که گفته شد به سمت رشته تجربی می‌روند اما تنها درصد کمی از آن‌ها در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی قبول می‌شوند و سایر افراد به دلیل عدم موفقیت در وضعیت تحصیلی خود چار مخاطرات جدی می‌شوند.

بسطامی با اشاره به اینکه ظرفیت ورود به رشته تجربی محدود است، گفت: باید به موضوع توازن شاخه‌ در رشته توجه شود. طبق برنامه ۷ توسعه باید سهم شاخه‌های نظری و کار و دانش هر کدام به ۵۰ درصد برسد. در حال حاضر ۳۲ درصد دانش آموزان استان ایلام میل به رشته فنی و مهندسی دارند، همچنین ۶۰ درصد به رشته‌های تجربی و انسانی گرایش دارند و تنها ۷ درصد به سمت رشته ریاضی می‌روند.

وی افزود: استان ایلام در سال گذشته رتبه اول کشور را در خصوص افزایش گرایش دانش آموزان به سمت رشته فنی و مهارتی داشته‌ است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان از وجود ۱۶۸ مدرسه در مقطع متوسطه در سطح استان خبر داد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha