• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061911617
  • خبرنگار : 50225

برای حفاظت از پل‌های شهر اهواز در برابر سارقان چه باید کرد؟

برای حفاظت از پل‌های شهر اهواز در برابر سارقان چه باید کرد؟

ایسنا/خوزستان بارها اموال عمومی شهر اهواز مانند تجهیزات پل‌ها به سرقت رفته است؛ سرقت نرده‌ها، تیرهای آهنی و تجهیزات روشنایی پل نهم و سرقت قطعاتی از پل ششم برخی از مواردی است که در بازه‌های مختلف در اهواز مشکل‌ساز شد.

سه سال پیش در پی سرقت قطعات بزرگی از پل ششم (پل فولاد) که راه ارتباطی اهواز و کارون است، این پل ناایمن اعلام و در آذرماه ۱۴۰۰ مسدود شد و تا پایان عملیات ترمیم و بازگشایی آن در مهر ۱۴۰۱، ترافیک سنگینی در اهواز ایجاد شد.

در پی این سرقت‌ها، حفظ پل‌های شهری و نگهداری از تجهیزات و بهبود شرایط این سازه‌ها که راه ارتباط دو قسمت غربی و شرقی شهر اهواز در دو طرف رودخانه کارون هستند، ضروری به نظر می‌رسد.

علی شمس معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌ریزی برای نگهداری و حفاظت از پل‌ها اظهار کرد: از سال گذشته نگهداری و حفاظت از پل‌های شهر اهواز روی رودخانه کارون به پیمانکار واگذار شد تا از سرقت تجهیزات و امکانات نورپردازی پل‌ها جلوگیری شود.

بیشتر:

متولی حفظ و نگهداری پل‌های اهواز تعیین می‌شود

وی افزود: یکی از دلایل به سرقت نرفتن تجهیزات و نورپردازی پل ها در یک سال گذشته، نگهداری از آنها توسط پیمانکار بوده است. اگر هم سرقت شده پیمانکار موظف شده تجهیزات را خریداری و جایگزین کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به تداوم انعقاد قرارداد با پیمانکاران برای حفاظت از پل‌ها در صورت به پایان رسیدن مدت زمان فعالیت گفت: امسال هم در حال حاضر لایحه‌ای برای نگهداری و حفاظت از پل سیاه، پل طبیعت و پل پارک جزیره تنظیم شده است و منتظر تصویب آن و دریافت مجوز شورای شهر برای آغاز کار هستیم.

وی بیان کرد: قبلا نورپردازی و آهن‌آلات و لوازم جانبی پل‌ها به سرقت می‌رفت اما در حال حاضر حفاظت و نگهداری از پل‌های اهواز در حال انجام است و برای حفاظت و نگهداری از دیگر پل‌ها نیز به همین روش اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۱۷:۰۵

ازهمه لحاض حراست مخصوص همه پل های اهوازونگهبان آن هم ازشهرداری باشدازلحاض سرقت وازلحاض امنیت بامدیریت شهرداری اهواز ومناطق انجام شودوبا احداث یک کیوسک سرهر پل می باشداینجوری امنیت بیشتری دارد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۲۰:۵۹

برای هرپل یک نگهبان بگذارید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۰۰:۰۴

برای جلو گیری از دزدی فقط اشتغال جوانان تاثیر دارد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۰۰:۰۶

نمی‌خواهم عمل زشت سرقت را توجیه نمایم ولی اشتغال غیربومیان در اهواز و استان و بیکار ماندن بومی‌ها، آنان را به سمت اعتیاد و سرقت و اعمال بزهکارانه می‌کشاند.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۰۰:۲۹

کافیه ابتدا، وسط و انتهای هر پل یک نگهبان قرار دهید. اگه روزی ۸ ساعت نگهبانی بدهند، یعنی واسه هر پل ۹ نگهبان لازمه. اینطوری هم شغل درست کردیم هم سرقت صفر میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۰۳:۴۹

برای هر پل ۴ نگهبان گذاشته شود. مجهز به آژیر خطر هر طرف پل ۲ نفر

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۰۶:۲۷

چرا فرهنگ نداشته باشیم تا اینکه نگهبان بذارند، چند وقته دیگ نوبت تیر برق هست. مگه میشه واسه هر تیر برق یه نگهبانی گذاشت

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۰۶:۲۸

سلام بدون مقدمه این همه راه جلوی شما تمام پلها را نگهبان یا کیوسک شیک انتظامی یک سمت پل و حفاظت دوسر هر پل واقعا ارزش دارد همه از خسارت و هم جان هموطنان ارزش سرمایه گذاری دارد بنده حاضر به انجام آن هستم. هم بیکار هستم و هم سنم 53سال است

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۰۷:۳۷

با شناسایی و اعدام یکی دو سارق درا ملا عام و رسانه ای کردن آن مشکل حل میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۰۷:۵۸

یعنی نمیتونین جلو سارقین بگیرین از پیمان کار کمک گرفته جالبه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۱۱:۰۵

سلام .به نظر ما همانطور که درقرآن فرموده دست سارق چه زن وچه مرد باید قطع شود که دیگر نتواند دزدی کند چون زندان تاثیری ندارد یا او را از بیکاری نجات دهید چون یاز فقر دزدی می کند یا خوب تربیت نشده. .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۱۲:۵۴

بهترین کار برای جلو گیری چنین سرقت‌های یک ماه سارق رو پایین پل قول وزنجیر بشه وخانواده هم برایش غذا بیا ورند.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۱۸:۰۸

آقا برای هر پلی به اندازه کافی نگهبان بزارید برای هر پل دوتا کیوسک نگهبانی بزارید اینطوری دیگه کسی پیدا نمیشه که بیاد دزدی بکنه سیم برق یا تجهیزات نور پردازی رو سرقت بکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۱۸:۱۲

بهترین کار گذاشتن کیوسک نگهبانی هست برای هر پل دوتا کیوسک بزارید وتعدادی هم استخدام بکنید که فقط از پل ها محافظت بکنند....اینطوری دزد هم نمیتونه سرقتی بکنه کابل برق یا تجهیزات نور پردازی را سرقت بکنند.....

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۰۶:۰۶

باید جوانها بیکار نمانند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۱۷:۵۹

سارقانی که با جون مردم بازی میکنن باید همجای که سرقت می‌کنه رو دستشو قطع کرد