• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061911606
  • خبرنگار : 50416

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان همدان:

تحویل ۱۲۰ هزار لباس فرم به دانش‌آموزان همدانی

تحویل  ۱۲۰ هزار لباس فرم به دانش‌آموزان همدانی

ایسنا/همدان رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه حدود ۲۰۰ تولیدی در سطح استان در حال دوخت لباس فرم مدارس هستند، پیش‌بینی کرد حدود ۱۲۰ هزار لباس فرم به ورودی‌های مدارس شامل پیش دبستانی، پایه اول و چهارم ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه تحویل داده شود.

پروین سادات موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه دانش‌آموز می‌تواند تا سه سال از لباس فرم خود استفاده کند و اجباری برای تهیه لباس فرم جدید نیست، اظهار کرد: لباس فرم فقط برای ورودی‌های مدارس یعنی کلاس اولی‌ها، پایه هفتم و دهم دوخته می‌شود و دانش‌آموزان دیگر مقاطع تحصیلی تا سه سال می‌توانند از لباس فرم‌ خود استفاده کنند.

موسوی با بیان اینکه تولیدی‌ها در حال دوخت و تحویل لباس فرم مدارس هستند، افزود: دوخت و تحویل لباس فرم مدارس تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و تاکید شده تا قبل از بازگشایی مدارس آماده و تحویل داده شوند.

وی با اشاره به منع مدارس از تغییر سالانه طرح و رنگ لباس فرم، بیان کرد: طرح و رنگ لباس هر مدرسه با مشورت و انتخاب انجمن اولیاء و مربیان و مدیر مدرسه تعیین می‌شود و مدارس هر سه سال یکبار می‌توانند نسبت به تغییر رنگ و طرح لباس فرم اقدام کنند.

موسوی با تاکید بر اینکه قیمت لباس فرم مدارس مصوب سازمان صنعت، معدن و اتحادیه صنف خیاطان است، افزود: طبق نرخ‌نامه مصوب شده برای سال تحصیلی پیش‌رو قیمت لباس فرم مدارس بسته به سایز و جنس پارچه از ۲۸۵ هزار تومان تا ۴۸۹ هزار تومان است که برای دختران هزینه مقنعه نیز با دو قیمت ۹۰ هزار تومان و ۱۳۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: اولیا دانش‌آموزان می‌توانند شکایات خود در مورد قیمت یا کیفیت لباس را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا با تولیدی‌هایی که لباس فرم‌ها را با کیفیت مناسب یا قیمت مصوب شده تحویل نمی‌دهند، برخورد شود.

وی با بیان اینکه ناحیه یک و دو همدان و قهاوند بیش از ۷۰ تولیدی قرارداد منعقد شده است، تصریح کرد: قرار شد خیاطان ساماندهی شده و از طریق اداره صمت شناسایی و مجور  انعقاد قرارداد با مدارس قرارداد داده شود که از ۱۱۰ تولیدی معرفی شده تا کنون با بیش از ۷۰ تولیدی قرارداد منعقد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha