• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403061911572
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل نوسازی مدارس یزد در گفت‎وگو با ایسنا عنوان کرد:

تعهد ۳۰۰۰ میلیاردی صنایع یزد برای ساخت مدرسه/افتتاح ۲۰ مدرسه تا قبل از بازگشایی مدارس

تعهد ۳۰۰۰ میلیاردی صنایع یزد برای ساخت مدرسه/افتتاح ۲۰ مدرسه تا قبل از بازگشایی مدارس

ایسنا/یزد مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از آغاز بهره‌برداری ۱۶۹ کلاس درس تا قبل از شروع سال تحصیلی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۵ مدرسه در قالب تعهد سه هزار میلیارد تومانی صنایع و معادن استان در قبال مسئولیت‌های اجتماعی آنها در حال ساخت است.

«محسن کاظمی» در گفت‎وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد این اداره ‌کل طی سه سال دولت شهید جمهور آیت الله رئیسی اظهار کرد: طی این مدت ۵۳ مدرسه شامل ۴۷۱ کلاس اتاق با زیربنای ۸۰ هزار و ۹۱۸ متر مربع ایجاد و به ظرفیت آموزشی استان اضافه شد.

وی همچنین از ساخت و افتتاح ۱۷ سالن ورزشی، ۱۰۱ چمن مصنوعی، اجرای ۱۵ طرح توسعه و ۳۳ طرح دیگر اعم از آزمایشگاه، سالن چند منظوره، نمازخانه، کتابخانه و غیره طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ خبر داد و مجموع اعتباری هزینه شده در این طرح‎ها را بالغ بر ۱۲۸۳ میلیارد تومان ذکر کرد.

این مسئول یکی از ابتکارات دولت سیزدهم در حوزه ساخت مدارس را استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن استان یزد برشمرد و تصریح کرد: در همین راستا بیش‌ از سه هزار میلیارد تومان تعهد ساخت مدرسه از صنایع و معادن استان اخذ شده که هم اکنون تعداد ۱۵ مدرسه در این حوزه در حال ساخت است.

وی همچنین یادآور شد: طی این مدت و در قالب طرح شهید عجمیان بیش‌ از ۳۰۰ مدرسه در استان بازسازی و بهسازی شده‎اند.

کاظمی با اشاره به افزایش اعتبارات این اداره کل از ۳۳۴ میلیارد تومان در چهار سال دولت دوازدهم به ۱۲۹۲ میلیارد تومان طی سه سال دولت سیزدهم، ابراز کرد: تعداد کلاسهای درس ایجاد شده در دولت دوازدهم نیز ۴۴۹ مورد بوده که این رقم از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته افزون بر ۴۷۰ کلاس بوده است.

وی گفت: مجموع چمن‌های مصنوعی مدارس ایجاد شده در دولت دوازدهم ۱۷ مورد بود در حالی که این تعداد درطول فعالیت دولت شهید رئیسی در استان ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی بوده است و در بخش تجهیزات مدارس نیز در همین مدت ۱۸۱ میلیارد تومان هزینه شده که بیش از چهار برابر عملکرد استان در دولت دوازدهم بوده است.

مدیر کل نوسازی استان به بیش از ۳۰۴ هزارمترمربع ایزوگام سازی مدارس، آسفالت‌سازی ۱۰۶ مدرسه به مساحت بیش ‌از ۱۷۰ هزار مترمربع  و نیز استانداردسازی ۷۰۹ کلاس درس در مدارس استان طی این سه سال اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش ‌از ۴۰ میلیارد تومان بابت تعمیرات مدارس استان هزینه شده‌ است.

کاطمی در پایان به طرح‌های مورد بهره‌برداری اداره ‌کل نوسازی مدارس استان همزمان با آغاز هفته دولت و تداوم افتتاح آنها تا آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و اعلام کرد: طی این مدت ۲۰ مدرسه با ۱۶۹ کلاس درس و زیربنای ۳۹ هزار و ۹۸۹ مترمربع، چهار سالن ورزشی، ۹ زمین چمن مصنوعی، سه طرح توسعه مدرسه و دو نمازخانه در استان بهره برداری می‎شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha