• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061911553
  • خبرنگار : 50176

استاندار در جمع روستاییان سلسله و دلفان:

شکوفایی روستاها باعث انقلاب اقتصادی لرستان می شود

شکوفایی روستاها باعث انقلاب اقتصادی لرستان می شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: عزت و ایمان من رضایت روستاییان است.

ابوطالب شفقت ۱۹ شهریور در جشنواره روستاییان و عشایر با حضور روستاییان سلسله و دلفان بیان کرد:  رضایتمندی روستاییان در گروه شکوفایی فضای روستاهاست که در نهایت منجر به انقلاب اقتصادی در استان خواهد شد.

وی تاکید کرد: مهمترین وظیفه ما به عنوان مسئول توسعه روستاهاست.

استاندار سازمان جهادکشاورزی را محور توجه به روستاها قلمداد کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای توسعه روستاها با جهادکشاورزی هماهنگ باشند.

شفقت، تدوین برنامه‌ی توانمندسازی روستاها و تهیه شناسنامه جامع برای روستاهای استان را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: تمامی دستگاه ها مکلف برنامه ی توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و زیرساختی روستاها را در راستای خدمات خود تدوین کنند و مدیرکل امور روستایی نیز با همکاری دستگاه‌های ذیربط شناسنامه جامع روستاها را تدوین کند.

وی ایجاد بازار فروش برای محصولات روستایی را یک رویکرد مهم در توانمندسازی اقتصادی روستاها برشمرد و عنوان کرد: ایجاد بازارچه های عرضه ی محصولات روستایی در تمامی شهرها در دستور کار حوزه‌ی اقتصادی استان قرار گیرد.

استاندار ادامه داد: ایجاد این بازارچه ها علاوه بر کمک به اقتصاد روستاها در ادامه زمینه برندسازی و بین المللی سازی محصولات روستایی را فراهم خواهد کرد.

شفقت همچنین بر سرمایه گذاری بانک‌ها در حوزه‌ی تولیدات روستایی تاکید کرد و گفت: چرخه پول روستایی بسیار راحت تر از بنگاه های بزرگ تر بوده و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به امنیت غذایی به عنوان اساسی ترین مقوله کشور و نقش روستاها در ایجاد آن اظهار کرد: آموزش‌های خودکفایی و خوداتکایی به روستاییان باید در دستور کار قرار گیرد. 

استاندار لرستان، توسعه‌ روستایی را عامل کاهش حاشیه نشینی در شهرها دانست و تصریح کرد: بهره برداری مناسب کشاورزی و دامداری در روستاها باعث تداوم و افزایش یکونت در روستاها می شود و همه موظف هستیم زیرساخت های اسکان و زندگی در روستاها را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha