• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403061911516
  • خبرنگار : 50560

‌جهادگر قزوینی که با ۱۱۵ بار اهدای خون رکورددار شد

‌جهادگر قزوینی که با ۱۱۵ بار اهدای خون رکورددار شد

ایسنا/قزوین یکی از اعضای جهاد دانشکاهی قزوین با ۱۴۱ بار مراجعه به سازمان انتقال خون و اهدای ۱۱۵ بار خون سالم و ۵۶ بار اهدای پلاکت رکورددار اهدای خون در قزوین شد.

به گزارش ایسنا، اهدای خون، اهدای زندگی به همنوعی است که گرمای جانش به قطرات خونی بستگی دارد که من و تو می‌توانیم آن را به نشانه انسانیت و ایثار به بیمار حیات‌ ببخشیم و زمستانش را بهاری کنیم.

«فرهاد امین‌لو» یکی از اهداکننده‌های مستمر خون و پلاکت در استان قزوین است که بی‌هیچ چشمداشتی، ایثارگرانه خون خود را به بیماران می‌بخشد تا قطره‌قطره زندگی را به کام بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی بنشاند.

امین‌لو که دارنده کارت طلایی اهداکنندگان است و تاکنون با ۱۴۱ بار مراجعه به سازمان انتقال خون، توانسته ۱۱۵ بار خون سالم و همچنین پلاکت اهدا کند. وی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متولد سال ۱۳۵۷ در قزوین هستم و تحصیلاتم در رشته کاردانی مدیریت صنعتی است، مدتی در زمینه تحصیلی خود فعالیت داشتم اما با توجه به اینکه در کارهای صنعتی تماس با آلاینده‌های شیمیایی زیاد است، به مشکل ریوی برخوردم و پس از مدتی که در شغل آزاد مشغول به کار بودم با جهاد دانشگاهی آشنا شدم و جذب این نهاد شدم.

وی با بیان اینکه در زمینه ورزش کراس فیت نیز فعالیت دارد و در این زمینه مربی است، بیان کرد: اهدای خون جزئی از زندگی عادی من شده است و این کار به من قوت و انرژی مثبت می‌بخشد. زمانی که در کارگاه‌های صنعتی مشغول به کار بودم، هرچند که ازنظر مالی آن فضا برایم مطلوب بود اما اینکه براثر مجاورت با مواد صنعتی و شیمیایی ممکن است خونم بی‌کیفیت شود و به کار بیماران نیاید، از کارم استعفا دادم.

‌جهادگر قزوینی که با ۱۱۵ بار اهدای خون رکورددار شد

این جهادگر قزوینی درخصوص نخستین باری که رای اهدای خون مراجعه کرده است، گفت: زمانی که ۱۵ سال داشتم، متوجه شدم که یکی از اقوام ما برای اهدای خون اقدام می‌کند. این کار را از همان سال پسندیدم و چند باری به سازمان انتقال خون مراجعه کردم اما چون بر اساس قانون اهدای خون از ۱۸ سالگی مجاز است، روز تولد ۱۸ سالگی‌ام در تاریخ ۱۳۷۵ اولین بار خون اهدا کردم.

وی در ادامه تصریح کرد: از سال ۷۵ تا به امروز میانگین سالی ۳ تا ۴ بار خون می‌دهم و یک سال است که اهدای پلاکت را در برنامه خود قرار داده‌ام چون معتقدم جسمی که ما داریم امانت خداوند است که به ما سپرده شده و ما می‌توانیم با اهدای خون و پلاکت شکرانه سلامت خود را به جای آوریم.

امین‌لو خاطرنشان کرد: همیشه در راستای تبلیغات و اهمیت اهدای خون برای خانواده‌ام صحبت می‌کنم و دوستان و اقوام و همکاران را تشویق به این امر خداپسندانه می‌کنم. امیدوارم روزی فرابرسد که این سنت بیش‌ازپیش فراگیر شود تا شاهد کمبود فراورده‌های خونی در بیمارستان‌ها و همچنین مرگ شهروندان نباشیم چراکه با اهدای خون هر یک نفر، سه نفر از خطر مرگ نجات پیدا می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: به نظر من ترویج فرهنگ اهدای خون نیازمند تبلیغات و آموزش گسترده است؛ زیرا بسیاری از مردم شرایط اهدای خون را نمی‌دانند و تصورات اشتباهی در مورد اهدای خون دارند و بهترین روش برای افزایش آگاهی عمومی در مورد اهدای خون تبلیغات رسانه‌ای است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha