• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061911510
  • خبرنگار : 50187

موردی از پشه آئدس مهاجم و بیماری تب دنگی در کرمان مشاهده نشده است

موردی از پشه آئدس مهاجم و بیماری تب دنگی در کرمان مشاهده نشده است

ایسنا/کرمان بنا بر اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تاکنون موردی از ابتلا به تب دنگی یا وجود پشه ناقل بیماری در کرمان مشاهده نشده است.

دکتر سعید صحبتی ۱۹ شهریورماه در ستاد دانشگاهی مقابله با بیماری‌های منتقله از پشه آئدس گفت: تنها یک مورد پشه آئدس در جنوب استان صید شده که خوشبختانه از انواع انتقال دهنده بیماری نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: با این حال تیم ارزیاب بهداشتی در اسرع وقت در منطقه حضور پیدا کرده و اقدامات مراقبتی، تشخیصی و آموزشی را انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: تا کنون در کشور ۱۷۸ مورد مثبت از ابتلا به بیماری گزارش شده که ۱۴۰ نفر از آنها سابقه سفر به خارج از کشور داشته‌اند.

صحبتی افزود: ۳۸ مورد ابتلای بدون سابقه سفر نیز گزارش شده که ۱۱ مورد آن در بندر لنگه و ۲۷ مورد در چابهار هستند.

وی ادامه داد: از این ۳۸ مورد، یک نفر آفریقایی، یک نفر پاکستانی، چهار نفر افغان و بقیه ایرانی هستند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره وضعیت مرگ و میر این بیماری در کشور گفت: تنها یک مورد مرگ در ایران گزارش شده که از کشور امارات به ایران آمده بود.

وی با بیان اینکه صید پشه در کشور در حال انجام است، گفت: تا کنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان صید پشه آئدس اجیپتی و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی صید پشه آلبوپیکتوس انجام شده که هر دو می‌توانند انتقال دهنده بیماری باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این ستاد بر اهمیت آموزش تاکید کرد و گفت: آموزش کارکنان حوزه بهداشت و سلامت از جمله بهورزان، پزشکان عمومی، رزیدنت‌ها، کارکنان، اعضای هیات علمی و ... درخصوص این بیماری در حال انجام است.

دکتر مهدی احمدی نژاد بر لزوم آموزش معلمان تاکید کرد و افزود: با توجه به شروع فصل بازگشایی مدارس، آموزش معلمان در جامعه اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha