• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061911505
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ۹۸۰ دستگاه ماینر قاچاق تا دستگیری عامل تیراندازی در باغ ویلای شخصی در شیراز

از کشف ۹۸۰ دستگاه ماینر قاچاق تا دستگیری عامل تیراندازی در باغ ویلای شخصی در شیراز

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کشف ۹۸۰ دستگاه ماینر قاچاق در شیراز، دستگیری عامل تیراندازی در باغ ویلای شخصی در شیراز و همچنین دستگیری سارق احشام مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۱۹ شهریورماه از کشف ۹۸۰ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۱۰۲ میلیارد ریال در شیراز خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان فارس در راستای اجرای طرح‌های برخورد با اخلالگران اقتصادی و دستگاه‌های رمز ارز قاچاق و با انجام اقدامات اطلاعاتی شبانه‌روزی و همکاری عوامل شرکت برق، یک مزرعه ماینر در شهر شیراز را مورد شناسایی قرار دادند.

سردار رهام بخش حبیبی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۹۸۰ دستگاه ماینر قاچاق در حال فعالیت و تولید رمز ارز کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان مربوطه ارزش این ماینرهای قاچاق ۱۰۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال داده شد.

حبیبی با اشاره به تشکیل پرونده در این خصوص و ارسال آن به تعزیرات حکومتی، افزود: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت افراد سودجو و قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عامل تیراندازی در باغ ویلای شخصی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری عامل تیراندازی در یک باغ ویلای شخصی و کشف ۲ قبضه سلاح سرد و یک قبضه سلاح گرم خبر داد.

اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی با اسلحه گرم در یک باغ ویلای شخصی که منجر به خسارت و رعب و وحشت شهروندان شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۹ بوستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی محل اختفاء عامل تیراندازی را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲ قبضه سلاح سرد، یک قبضه اسلحه گرم، یک تیغه خشاب و ۶ عدد فشنگ جنگی کشف شد.

این مقام انتظامی  با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات خانوادگی عنوان کرد، گفت: فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

ایست پلیس فسا به خودرو حامل احشام

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۲۵ رأس احشام فاقد مجوز جابجایی در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

فرهاد آراوند ادامه داد: در بررسی های تکمیلی مشخص شد این خودرو حامل ۲۵ رأس گوسفند فاقد مجوز جابجایی از ادارات مربوطه است که به قصد انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و با پرونده متشکله روانه مرجع قضائی و احشام قاچاق نیز به اداره جهاد کشاورزی شهرستان تحویل داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha