• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061911445
  • خبرنگار : 71129

سفیر سابق آمریکا برای خروج از افغانستان تست کرونای خود را دستکاری کرده بود

سفیر سابق آمریکا برای خروج از افغانستان تست کرونای خود را دستکاری کرده بود
«راس ویلسون» سفیر وقت آمریکا در افغانستان

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت سفیر سابق ایالات متحده در افغانستان در بحبوحه اجرای برنامه‌های تخلیه، با پنهان کردن جواب تست کرونای خود خروجش از این کشور جنگ‌زده را در اولویت قرار داده بود.

به گزارش ایسنا، اظهارات «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جریان مصاحبه‌ای اختصاصی با وبگاه «آکسیوس» انجام شد و در آن، وی اعلام کرد «راس ویلسون» سفیر وقت آمریکا در افغانستان با پنهان کردن جواب آزمایش ابتلا به کرونا، زودتر از این کشور خارج شد.

در گزارش کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا آمده است که سفیر وقت واشنگتن به یکی از کارمندان سفارتخانه دستور داد تا نتیجه مثبت آزمایش کووید را پنهان کند تا وی بتواند پس از خروج از افغانستان که نقض‌کننده محدودیت‌های سفر دوران کرونا در آمریکا بود، از دوحه به ایالات متحده برود.

در بخشی از این گزارش که در اختیار آکسیوس گذاشته شده و با اشاره به شهادت‌های کمیته امور خارجی آمده است: «ویلسون به یک کارمند سفارتخانه دستور داد تا جواب آزمایش کرونای او را دستکاری کند تا او بتواند به سرعت به آمریکا برگردد.»

مایکل مک‌کال همچنین گفت در این گزارش مشخص شد که ویلسون در ماه ژوئیه به تعطیلات رفت بدون اینکه برنامه‌های خروج از افغانستان را تقویت کند، حتی در شرایطی که پنتاگون و جامعه اطلاعاتی در مورد خروج کامل نظامی توصیه می‌کردند.

وی همچنین ویلسون را به بی‌اعتنایی به هشدارها از سوی بیش از ۲۰ کارمند وزارت خارجه متهم کرد که می‌گفتند: «ما در اینجا در خطر هستیم. طالبان دارد می‌آید.»

مک‌کال ادامه داد: «آنها راست می‌گفتند چون چنین چیزی داشت اتفاق می‌افتاد.»

مایکل مک‌کال همچنین مدیریت کلی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد خروج را هدف قرار داد و گفت: «بنابراین می‌توانید هرج و مرج را تصور کنید زیرا در آن زمان هیچ طرحی برای تخلیه وجود نداشت، هیچ عملیات تخلیه‌ای در محل وجود نداشت.»

وی همچنین با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت افغانستان، دشمنان ایالات متحده را تقویت کرد، مدعی شد: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۶ ماه بعد به اوکراین حمله کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha