• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061911418
  • خبرنگار : 50189

مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در استان کرمان چیست؟

مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در استان کرمان چیست؟

ایسنا/کرمان رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان را تشریح کرد.

حسین کاظمی امروز ۱۹ شهریورماه در نشست بررسی مسائل تامین مالی مربوط به شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان و تبیین حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: در استان کرمان ۱۱۶ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که رشد ۴۸.۷ دهم درصدی در تعداد شرکت‌ها داشته است که سه برابر متوسط کشوری است.

طبق اعلام رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، بحث تامین مالی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بزرگترین مشکل در استان کرمان است هرچند تلاش‌هایی در این زمینه شده، اما به نتیجه مناسب نرسیده است.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در سال گذشته برای تامین مالی شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان رقم خورد، اظهار کرد: رشد به‌نسبت خوبی داشتیم، اما برخی از بانک‌ها دچار مشکل بودند و تسهیلات‌شان را پرداخت نکردند و در تامین مالی شرکت‌های فناور خرد مشکل داشتیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با بیان این مطلب که منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از واحدهای فناور استان کرمان را در اختیار داریم، گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار را به‌علت بلاتکلیفی بحث مالکیت و یا عدم‌مالکیت پارک علم و فناوری استان در صندوق پژوهش و فناوری جذب نشئه است، زیرا سهامی به اسم پارک در گذشته خریده شده و حالا امکان تزریق منابع یا سهام دار شدن ما وجود ندارد.

به گفته وی، در گذشته پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان کرمان در صندوق پژوهش ثبت شده است. دانشگاه تحصیلات تکمیلی نمی‌تواند اختیار سهام را به خودش منتقل کند و اگر این مسائل برطرف شود، مسائل بهتر حل می‌شود.

به گفته وی، در کرمان سه پارک علم و فناوری شامل پارک استان، پارک دانشگاه تحصیلات‌تکمیلی و پارک سلامت دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که تعدد این پارک‌ها مشکل اصلی است.

کاظمی با اشاره به زیست‌بوم فناوری استان کرمان عنوان کرد: ۲۱ مرکز رشد در استان کرمان داریم که همه آنها با پارک علم و فناوری استان قرارداد دارند و توسط پارک مدیریت می‌شود، اما تفکیک وظایف بین پارک‌ها ما را دچار مشکل کرده است.

به گزارش ایسنا، ابراهیمی مسؤول صندوق نوآوری و شکوفایی استان کرمان با اشاره به اینکه سرمایه ثبتی صندوق نوآوری و شکوفایی استان کرمان برابر با ۷ میلیارد تومان است، متذکر شد: با این عدد غیر از اینکه بتوانیم امور جاری صندوق را انجام دهیم، در تامین مالی شرکت‌ها نمی‌توانیم، اقدامی بکنیم.

وی گفت: به این اذعان داریم که تاکنون موفقیت لازم را نداشته‌ایم و با توجه به ظرفیت استان کرمان اما نتوانسته‌ایم آن سطح تامین مالی مورد نیاز را انجام دهیم.

ابراهیمی ادامه داد: از ابتدای امسال در صندوق نوآوری و شکوفایی استان کرمان تلاش کردیم، ساختارهای مالی صندوق را به‌جای مطلوب برسانیم و این در شرایطی‌ست که سرمایه ثبتی مانع اصلی در صندوق است و ارزش بسیاری از شرکت‌هایی که در این حوزه ارزش‌گذاری می‌شوند، ده‌ها برابر بیشتر از این ارزش‌گذاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha