• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061911330
  • خبرنگار : 50534

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

مقدمات اجرای برنامه هفتم توسعه استان زنجان انجام شده است

مقدمات اجرای برنامه هفتم توسعه استان زنجان انجام شده است

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: برنامه هفتم توسعه را به‌صورت مصوب ابتدای امسال از مجلس گرفتیم. 

احمد خداوردی امروز (دوشنبه، ۱۹ شهریور ماه) در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه با تاخیر به پایان رسید، اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه با تمرکز به مسائل کلیدی تعریف شده است. 

وی با اشاره به تاکید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در تعریف برنامه‌های سالانه زنجان و ایجاد مقدمات اجرای برنامه هفتم‌، ادامه داد: در این برنامه به‌دنبال آن بودیم که اهداف کلیدی برای رشد اقتصادی را در طول برنامه هفتم مد نظر داشته باشیم. 

او با اشاره به طی شدن فرآیندهای علمی و اداری برنامه هفتم با توجه به سند آمایش سرزمینی استان، بیان کرد: برنامه هفتم پنج ساله است که باید با اهداف کشور مانند گذشته تطبیق داده شود که در این راستا به‌صورت راهبردی پیشران‌های توسعه استان را احصا کرده‌ایم. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری چالش‌ها و مواردی تحت عنوان بسترساز در فرآیند توسعه استان، گفت: در مجموع حدود ۱۸ عنوان کلیدی را احصا کرده‌ایم. همچنین همه مسائلی را که در استان باید اتفاق بیفتد یا برنامه‌ریزی شده است، گردآوری کرده‌ایم. 

خداوردی با اشاره به تصویب برنامه‌های سالانه استان و تصویب برنامه‌هایی مطابق شعار سال و همچنین احصای مواردی در راستای پیشران‌های توسعه استان، اظهار کرد: این برنامه‌ها در بخش گردشگری، تکمیل زنجیره‌های تولید و عرضه محصولاتی دارای مزیت نسبی و رقابتی در بخش کشاورزی و صنعت، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال احصا شده است. 

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت یکی از پیشران‌های جزیی که می‌توان نام برد تکمیل زنجیره ارزش صنایع نساجی، پوشاک، سلولزی، برق و الکترونیک و ... است‌، ادامه داد: پیشران بعدی، منطقه ویژه اقتصادی است که باید عملیاتی شود. همچنین تکمیل زنجیره تامین و عرضه مسکن با توجه به حجم مساکن ملی حائز اهمیت است‌.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان افزود: ساماندهی، تقویت و ایجاد زنجیره ارزش محصولات دارای مزیت نسبی مثل زیتون، کشمش و گیاهان دارویی در بخش کشاورزی مورد تاکید است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha