• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061911319
  • خبرنگار : 50189

ترددهای جاده‌ای استان کرمان در مرداد با ۱۰ درصد افرایش به حدود ۳ میلیون رسید 

ترددهای جاده‌ای استان کرمان در مرداد با ۱۰ درصد افرایش به حدود ۳ میلیون رسید 

ایسنا/کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ۱۵۵دستگاه ترددشمار آنلاین مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان حدود سه میلیون تردد بین استانی را در مرداد ماه سال‌جاری ثبت کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰درصد افزایش و نسبت به ماه قبل هفت درصد کاهش داشته است. 

علی عبداللهی امروز ۱۹ شهریورماه با اعلام این خبر اظهار کرد: بیشترین مجموع تردد ورود و خروج به استان در سوم مردادماه با حدود ۱۲۵ هزار تردد ثبت شد و در همین راستا از ابتدای مردادماه به طور متوسط روزانه حدود ۹۵ هزار تردد بین استانی به ثبت رسید که افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دنبال داشت. 

وی با اشاره به این مطلب که دستگاه‌های ترددشمار آنلاین مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به طور متوسط روزانه بیش از ۲۷ هزار تردد را در محورهای استان ثبت کردند افزود: مطابق اطلاعات اخذ شده از سامانه‌های تردد شمار آنلاین جاده‌ای شمال استان، محورهای ماهان – کرمان و مسیر هفت باغ علوی در مجموع مسیرهای رفت و برگشت، پرترددترین محور استان در مرداد ماه ۱۴۰۳ شناخته شد که نیازمند توجه بیشتر در برنامه‌ریزی‌های جاده‌ای استان است.   

عبداللهی با بیان این مطلب که در همین بازه زمانی، پلاک حدود ۹۰۸ هزار وسیله نقلیه  توسط دوربین‌های پلاک‌خوان جاده‌ای در محورهای برون شهری استان کرمان به ثبت رسیده، افزود: حدود ۷۸۰ هزار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده و ترددها به ترتیب به مقاصد استان‌های تهران، هرمزگان، آذربایجان شرقی، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، مازندران و ... بوده است. 

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، ماندگاری وسایل نقلیه در مردادماه امسال، حدود ۵۳ هزار وسیله نقلیه معادل ۲۳ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده است که بین یک تا چهار روز در استان اقامت داشتند و استان‌های یزد، اصفهان، آذربایجان شرقی و تهران بیشترین سهم مقاصد سفر را به خود اختصاص داده‌اند. 

طبق اعلام عبداللهی، بیشترین تخلفات سرعت مجاز به ترتیب در محورهای باغین_کرمان، راور_ مشهد، شهربابک به انار، مشهد- راور و انار_ رفسنجان اتفاق افتاده، همچنین طی ۳۱ روز مردادماه سال‌جاری بیش از ۲۵۵ هزار انواع تخلف رانندگی در جاده‌های شمال استان کرمان به ثبت رسیده که بخش اعظم این تخلفات، تجاوز از سرعت مجاز بوده که نیازمند برخورد جدی تر با متخلفین است. 

وی با بیان این مهم که حدود ۹۰ درصد تخلفات رانندگی در محورهای برون شهری استان کرمان توسط خودرو های شخصی انجام می‌شود و ۱۰ درصد تخلفات مربوط به ناوگان عمومی است، گفت: سامانه تلفنی، سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ بهترین و آسان ترین راه برای دستیابی مردم به اطلاعات راه‌های استان و کشور است و شماره‌های تماس ۲۰۰۰۱۴۱ و ۱۰۰۰۱۴۱ نیز به عنوان سامانه پیامکی به صورت شبانه‌روزی در خدمت هموطنان هستند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha