• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061911279
  • خبرنگار : 50636

آسفالت کنارگذر جدید رشت در حریم کانال ژ۵ آغاز شد

آسفالت کنارگذر جدید رشت در حریم کانال ژ۵ آغاز شد

ایسنا/گیلان احداث کمربندی دوم رشت، سالهاست از سوی مدیریت شهری دنبال می شود. احداث جاده کنارگذر آسفالت بخشی از این کمربندی در حریم کانال ژ۵ از کمربندی خرمشهر به سمت جاده انزلی و ادامه تا بندرپیربازار در حال انجام است.

احداث کمربندی دوم شهر رشت به عرض ۹۰متر«موسوم به رینگ ۹۰متری»، بیش از یک دهه است که در جلسات مدیریت شهری و شورای شهر رشت مطرح می شود. رینگی که هدف آن کاهش بارترافیکی مبادی ورودی و خروجی شهر و جلوگیری از ورود خودروهای عبوری مسافران به محدوده درون شهری است. مطالعات احداث کمربندی دور شهر رشت، سال هاست انجام شده ولی مدیریت شهری همواره برای اجرای آن با مهمترین چالش یعنی تامین اعتبار روبرو بوده است. اعتباری که هم برای احداث این جاده کنارگذر نیاز است و هم برای تملک املاک در مسیر نیاز دارد.

درحال حاضر، تملک املاک در مسیر این کمربندی در جاده لاکان در حال انجام است. اما بخشی از این کمربندی که قرار است از کمربندی خرمشهر عبور کند، در حریم کانال آبرسانی کشاورزی قرار دارد و املاک کمتری را برای تملک دربردارد. املاکی که طی یک دهه تملک شده و بر همین اساس از سال گذشته، احداث جاده و آسفالت جاده کنارگذر در جنب کانال آبرسانی موسوم به ژ۵ از سوی مدیریت شهری در حال انجام است.

آسفالت کنارگذر جدید رشت در حریم کانال ژ۵ آغاز شد

این جاده کنار گذر در حریم کانال آب، مسیر فرعی برای مسافرانی ایجاد کند که می‌خواهند از خروجی شهر رشت یعنی از جاده لاهیجان و نرسیده به تقاطع غیرهمسطح جانبازان به بندرانزلی بروند و یا در ادامه خط مسیر با گذر از پیربازار به سمت شهرهای فومن و صومعه‌سرا بروند.

آسفالت کنارگذر جدید رشت در حریم کانال ژ۵ آغاز شد

ماه گذشته، شهردار رشت در دیدار با مجمع نمایندگان گیلان، خواستار انسجام بین دستگاه ها و نگاه ویژه مجمع نمایندگان استان برای احداث کمربندی دوم شهر رشت و همچنین اتمام پروژه جاده کنارگذر کانال ژ۵ شد. رحیم شوقی، در حضور مجمع نمایندگان گیلان، ترافیک رشت را بزرگترین معضل شهر خواند. ترافیکی که در زمان پیک مسافر به گیلان، به مساله بغرنجی بدل می شود. معضلی که این روزها شاهد نارضایتی شهروندان و گردشگران هستیم.

شهردار رشت، با بیان اینکه ساخت کنارگذر ژ۵ حیاتی است، یادآور شد: برای عبور این جاده که از محدوده روستایی می گذرد، همکاری اداره کل راه و شهرسازی ضروری است. وی همچنین گفت: تملک املاک در مسیر و زیرسازی فاز دوم این کنار گذر در حریم کانال ژ۵، از آذر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده است و با تکمیل این کنار گذر از جاده انزلی تا پیربازار، مسیر ۱۳کیلومتری بازگشایی می شود.

آسفالت کنارگذر جدید رشت در حریم کانال ژ۵ آغاز شد

حالا چند روزی است، به طور همزمان زیرسازی و آسفالت فاز دوم کنارگذر حریم کانال ژ۵ از جاده انزلی به سمت پیربازار درحال انجام است. بخش هایی که زیرسازی آن تکمیل شده، از سوی سازمان عمران شهرداری رشت در حال آسفالت است. در همین زمینه رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری می گوید: در راستای اجرای فاز دوم  احداث کنارگذر حریم کانال، آسفالت فاز دوم حریم کانال ژ۵ به همت سازمان عمران وبازآفرینی شهرداری درحال اجراست.

آسفالت کنارگذر جدید رشت در حریم کانال ژ۵ آغاز شد

امید اکبری، با بیان اینکه ایجاد جاده جدید در حریم کانال آب رسانی در راستای کاهش بار ترافیکی محدوده شهری درحال اجراست، ابراز کرد: جاده کنارگذر در حریم کانال ژ۵ از محدوده کمربندی خرمشهر آغاز می شود و با گذر از جنب ساختمان اداری هلال احمر، به سمت خیابان بهمن خانجانی رفته و در ادامه حریم کانال تا روستاهای کماکل، پیله داربن و شهر پیربازار می رود.

اکبری همچنین توضیح داد: به دلیل عبور این جاده جدید از محدوده های روستایی، زیرسازی محور مذکور پیش از آسفالت ضروری است و با عنایت شهردار رشت و همکاری معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری، زیرسازی مسیر مذکور همزمان در حال انجام بوده و سازمان عمران نیز آسفالت بخش های آماده شده در جاده کنارگذر کانال را آغاز کرده است.

رئیس سازمان عمران اضافه کرد: تکمیل این کنارگذر، موجب می شود از بار ترافیکی جاده بندرانزلی و کمربندی خرمشهر کاسته شود. فاز دوم این کنارگذر از ابتدای خیابان خانجانی تا پیربازار، به طول ۴ کیلومتر مربع بوده و آسفالت بخش های زیرسازی شده از سوی سازمان عمران در حال اجراست.

آسفالت کنارگذر جدید رشت در حریم کانال ژ۵ آغاز شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۲۱:۳۰

برای رفتن به انزلی قبل از رسیدن به میدان جانبازان دومسیر وجود دارد اولی کوچصفهان به خشکبیجار و دومی جاده جعفر آباد ، پس دلیلی ندارد که برای رفتن به انزلی راننده ای جاده را به جانبازان ادامه داده وسپس به سمت میدان فرزانه برود

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۲۲:۰۷

آسفالت های ایران کاملا بی کیفیت هیچ نظارتی نداره،،،خصوصا رشت،،زیر یک سال میترکه،،،

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۱۶:۳۲

خدا رحمت کنه حاج ماشاءالله زنگی آبادی و دکتر ربیعی وزیری در استان کرمان چقدر نجیب ، خیر خواه بودند روحشان شاد یادشان گرامی آسفالت خیلی از مناطق که دولت زیر بار نمیرفت با هزینه خود آسفالت میکردند و کمک های خود را مستقیم به مردم اهدا میکردند