• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061911223
  • خبرنگار : 50649

استاندار تاکید کرد

جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی فرصتی برای آغاز یک چرخه مثبت در حوزه گردشگری فارس ‌

جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی فرصتی برای آغاز یک چرخه مثبت در حوزه گردشگری فارس ‌

ایسنا/فارس استاندار فارس با اشاره به میزبانی این استان در سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، این امر را فرصتی برای آغاز یک چرخه مثبت در حوزه گردشگری استان دانست.

محمد هادی ایمانیه امروز، ۱۹ شهریور در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی که در دفتر استاندار فارس برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای آغاز یک چرخه مثبت در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان است.

 وی با تاکید بر اینکه آثارهای تاریخی متعدد فارس نیاز به بازسازی دارند و عدم توجه به آن منجر به از بین رفتن این بناها می‌شود، بیان کرد: هر مکانی که در محضر دید عموم قرار می‌گیرد و اقبال بیشتری به آن می‌شود باعث می‌شود تا متولیان در حفظ و نگه‌داری آن تلاش و همت بیشتری داشته باشند.

ایمانیه ضمن اینکه از شهرداری شیراز خواست تبلیغات و اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه در سطح شیراز انجام دهد، گفت: باید سایر شهرهای استان نیز در این حوزه وارد شوند، به ویژه شهرهایی که خود مقصد گردشگری و صنایع دستی هستند از جمله شهرستان‌های آباده، مرودشت، فیروزآباد، سپیدان، پاسارگاد و امثالهم چراکه این شهرها نیز به سهم خود می‌توانند جذب مخاطب داشته باشند.

 وی با گلایه از اینکه تا امروز لیست تعمیرات بناهایی که باید ارائه می‌شد واصل نشده است، خواستار اعلام هرچه زودتر این لیست شد و بر ضرورت فراهم‌سازی حداقل‌ها در این زمینه تاکید کرد و در ادامه با اشاره به جایگاه رسانه ملی گفت: صدا و سیما به صورت جدی در میدان اطلاع رسانی و تبلیغات این رویداد در همه بسترهایی که در اختیار قرار دارد، وارد شود.

نماینده عالی دولت در فارس افزود: کمبودهای فرودگاه شیراز هم در بخش داخلی و هم در ترمینال خارجی، ایستگاه راه آهن، ترمینال‌های اتوبوسرانی و مسافربری در کمترین زمان ممکن توسط دستگاه‌های مربوطه مرتفع شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی ضمن اینکه سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان را مکلف کرد تا جلسات تامین اعتبار برای برگزاری این جشنواره را مدیریت کند، تصریح کرد: این بدین معنا نیست که همه هزینه‌ها از طریق سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان تامین می‌شود بلکه نقش سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و همچنین بخش خصوصی به ویژه فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی باید در این حوزه لحاظ شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha