• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061911159
  • خبرنگار : 50184

پارالمپیکی‎‌های کرمانشاه در پاریس چه کردند؟

پارالمپیکی‎‌های کرمانشاه در پاریس چه کردند؟

ایسنا/کرمانشاه کاروان ورزشی ایران متشکل از ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته در حالی دوم شهریور عازم هفدهمین دوره رقابتهای پارالمپیک پاریس شد که در میان آنها سه ورزشکار کرمانشاهی نیز حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، یاسین خسروی، علی الفت نیا و شهلا بهروزی راد سه ورزشکار کرمانشاه حاضر در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ بودند که ماحصل تلاش آنها در این رقابت‌ها کسب مدال طلا و رکوردشکنی یاسین خسروی در رشته پرتاب وزنه بود.

مدال طلا و رکوردشکنی یاسین خسروی

یاسین خسروی پدیده پرتاب وزنه معلولین ایران که طی حدود سه سال گذشته در هر مسابقه‌ای که شرکت کرده، رکوردشکنی کرده، این‌بار هم در رقابت‌های پارالمپیک پاریس توانست یک رکورد دیگر را به نام خود ثبت کند.

نماینده کشورمان در پرتاب وزنه پارالمپیک پاریس در رقابت با یازده حریف خود، چهار بار توانست رکورد پارالمپیک را در این رشته جابجا کند. او در پرتاب نخست خود حدنصاب ۱۵.۲۶ متر را ثبت کرد که با همین پرتاب رکورد پارالمپیک را شکست.

او تا پایان این رقابت‌ها، پنج پرتاب دیگر را انجام داد که در این پرتاب‌ها توانست سه بار دیگر رکورد پارالمپیک را ارتقاء دهد و در نهایت رکورد ۱۵.۹۶ را به نام خود در پارالمپیک پاریس ثبت کند.

یاسین خسروی با ثبت این رکورد توانست با اختلاف از نفر دوم این رقابت‌ها با رکورد ۱۵.۰۶ و نفر سوم با رکورد ۱۴.۶۵ عنوان قهرمانی را از آن خود کند و ششمین مرد طلایی کاروان ایران باشد.

این ورزشکار اهل بانه‌وره شهرستان پاوه پیش از این در رقابت‌های بین المللی فزاغ امارات ۲۰۲۳، مسابقات جهانی پاریس ۲۰۲۴ و بازی‌های آسیایی هانگژو توانسته بود ضمن رکوردشکنی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

پارالمپیکی‎‌های کرمانشاه در پاریس چه کردند؟

چهارمی الفت نیا در پرش طول 

علی الفت نیا دیگر ورزشکار کرمانشاهی حاضر در رقابت‌های پارالمپیک پاریس بود که در رشته پرش طول با هفت ورزشکار از کشورهای قبرس، آرژانتین، اوکراین، کلمبیا، کنیا، مالزی و بزریل رقابت کرد و در پایان در جایگاه چهارم ایستاد.

این ورزشکار کرمانشاهی که سابقه حضور در رقابت‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ را نیز دارد، در رقابت‌های پارالمپیک پاریس با پرش ۶.۰۴ متر و قرار گرفتن در جایگاه چهارم به کار خود پایان داد. 

پارالمپیکی‎‌های کرمانشاه در پاریس چه کردند؟

 عنوان قهرمانی این ماده به ورزشکاری از آرژانتین با پرش ۶.۴۲ متر رسید.

دهمی شهلا بهروزی راد در کایاک ۲۰۰ متر

شهلا بهروزی راد تنها بانوی پارالمپیکی کرمانشاه است که تاکنون دو دوره در رقابت‌های پارالمپیک حضور داشته و پارالمپیک پاریس سومین تجربه حضور او در این رقابت‌ها بود.

او در این دوره از رقابت‌ها، در بخش کایاک ۲۰۰ متر زنان پس از راه‌یابی از مرحله مقدماتی به مرحله نیمه نهایی، به مصاف رقبایی از کشورهای اسپانیا، آلمان، مجارستان و برزیل رفت، اما با قرار گرفتن در جایگاه چهارم، شانس مدال را از دست داد و از رسیدن به مرحله فینال گروه A  بازماند و برای رده بندی به فینال گروه B رفت.

بهروزی راد که پیش از این در رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۱ توانسته بود در جایگاه چهارم قرار گیرد، در فینال گروه B پارالمپیک پاریس با ثبت زمان ۵۱.۸۷ ثانیه به عنوان دومی دست پیدا کرد تا در مجموع رده بندی در جایگاه دهم قرار گیرد.

مدال‌های طلا، نقره و برنز فینال A  به ورزشکارانی از بریتانیا، فرانسه و آلمان رسید.

پارالمپیکی‎‌های کرمانشاه در پاریس چه کردند؟

در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک پاریس، علاوه بر سه ورزشکار، عزت الله پرنیان نیز به عنوان مربی تیم ملی پارادوومیدانی کشورمان از کرمانشاه در این رقابت‌ها حضور داشت. 

کاروان ایران با کسب هشت طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز و قرارگرفتن در رده چهاردهم به کار خود در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس پایان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha