• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061911154
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل آموزش و پرورش اعلام کرد

فعالیت ۴۳ هزار و ۵۰۰ معلم استان کرمان در سال تحصیلی جدید

فعالیت ۴۳ هزار و ۵۰۰ معلم استان کرمان در سال تحصیلی جدید

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: قریب به ۴۳ هزار و ۵۰۰ معلم در سال تحصیلی جدید در استان فعالیت خواهند داشت که ۳۰۰۰ نفر از آنها نیروهای جدید هستند.

رضا رضایی امروز ۱۹ شهریورماه در مانور بازگشایی مدارس که در دبیرستان دخترانه شاهد شهر کرمان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم آموزش و پرورش در تابستان، اجرای پروژه مهر برای شاداب‌سازی مدارس در سال تحصیلی جدید و استقبال از دانش‌آموزان و ساماندهی نیروی انسانی است.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز در استان، افزود: بیش از ۹۷ درصد دانش آموزان استان کرمان ثبت نام کرده‌اند و قریب به ۸۰ درصد ابلاغ‌های همکاران ما زده شده است.

رضایی بیان کرد: امروز مانور بازگشایی مدارس در استان کرمان برگزار می‌شود تا مدیران آمادگی داشته باشند و اعلام کنیم مهر از راه رسید و به زودی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امسال ۶۹ مدرسه جدید در استان داریم که در رشد سرانه فضای آموزشی تاثیر به‌سزایی دارد و تا پایان امسال پنج استخر شنا افتتاح خواهد شد تا دانش آموزان استفاده کنند.

وی افزود: در سه سال گذشته ۱۱۹ مدرسه در استان کلنگ‌زنی و ۵۰۲ مدرسه(که برخی نیمه تمام بود) افتتاح شده است.

رضایی درباره کمبود معلم بیان کرد: با استخدام‌های خوب آموزش و پرورش، ساماندهی نیروی انسانی صورت گرفته و دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ را در جاهای موردنیاز به کار گرفتیم.

وی تصریح کرد: سال قبل کلاس بدون معلم نداشتیم و تلاش این است امسال نیز اینگونه باشد و به همکاران اعلام کردیم در صورتی که اگر کلاسی بدون معلم بود، کادر اداری کلاس را اداره کنند زیرا مهم‌ترین کار در آموزش و پرورش کلاس درس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: قریب به ۴۳ هزار و ۵۰۰ معلم در سال تحصیلی جدید در استان فعالیت خواهند داشت که ۳۰۰۰ نفر از آنها نیروهای جدید هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار بازماندگان از تحصیل باید توسط منابع رسمی اعلام شود، افزود: سال قبل برای بازگشت به تحصیل بازماندگان نهایت تلاش صورت گرفت و قریب به ۳۰۰۰ دانش‌آموز را بازگرداندیم.

رضایی در پایان بیان کرد: در استان سعی کردیم مدارس دو شیفت را به حداقل برسانیم زیرا بازدهی لازم را ندارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha