• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061911150
  • خبرنگار : 50034

افزایش ۱۴ درصدی تردد در جاده‌های استان همدان

افزایش ۱۴ درصدی تردد در جاده‌های استان همدان

ایسنا/همدان مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان همدان از افزایش ۱۴ درصدی تردد، ماه گذشته در جاده‌های استان خبر داد.

مهرداد آهکی دوشنبه ۱۹ شهریور در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از ثبت چهار میلیون و ۸۱۵ هزار تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در مرداد ۱۴۰۳ صورت گرفته که ۷ درصد ‌افزایش نسبت به ماه گذشته( تیر۱۴۰۳ ) و ۱۴ درصد ‌افزایش نسبت به ماه مشابه ۱۴۰۲ داشته است.

وی با اشاره به آمار روند روزانه تردد بین استانی مرداد ماه، افزود: متوسط تردد بین استانی روزانه مرداد ماه امسال ۱۵۵ هزار و ۳۲۶ وسیله نقلیه بوده است.

آهکی با تأکید براینکه در این مدت محورهای دارای بیشترین تردد سه راهی بهار _همدان (مهدی آباد) با متوسط تردد روزانه ۴۴ هزار و ۹۴۴  بوده است، تصریح کرد: محورهای همدان _ سه‌راهی بهار (مهدی آباد)، همدان – کوریجان، کوریجان _ همدان و همدان به جوکار از دیگر محورهای پرتردد استان بوده‌اند.

مدیرکل راهداری استان همدان همچنین به بیان مقایسه تردد محورهای استان در مرداد ماه امسال با سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بیشتر محورهای دارای بیشترین تردد استان شاهد افزایش تردد نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده از سوی سامانه‌های پلاک‌خوان در این بازه در روزهای ۲۶ مرداد و معادل ۵۱ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است، ادامه داد: از ابتدای ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان افزایش داشته است.
 
مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان همدان همچنین به مقاصد وسایل نقلیه در کشور در مرداد ماه اشاره و تاکید کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان ۵۵۵ هزار و ۲۵۸  وسیله نقلیه از استان همدان در سایر استان‌ها با درصد نمودار روبرو مشاهده شده است و استان‌های تهران، مرکزی و کرمانشاه بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند.
 
آهکی با بیان اینکه براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در ماه قبل، از مجموع ۱۸ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۸۱۷  تردد ثبت شده در استان همدان، ۱۳۴ هزار و ۷۹۴ مورد انواع تخلفات به تفکیک ثبت شده است، ادامه داد: تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه ۱۲۲ مرتبه تکرار شده که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولین ذیربط است.

این مقام مسئول با تأکید براینکه تخلفات ثبت شده در استان به تفکیک ناوگان در مرداد ماه به ترتیب مربوط به وسایل نقلیه شخصی،‌ ناوگان باری، ‌اتوبوس و در نهایت سواری عمومی بوده است، تصریح کرد: محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در مرداد ماه به ترتیب مربوط به آزاد راه همدان _ساوه و بالعکس و محورهای ملایر_ همدان و ملایر به اراک بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha