• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403061911084
  • خبرنگار : 50136

مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب خبرداد

پیش بینی افزایش ۶۴ درصدی تولید انگور در میاندوآب 

پیش بینی افزایش ۶۴ درصدی تولید انگور در میاندوآب 

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳۰ هزار تن انگور از باغات شهرستان میاندوآب برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: انگور دومین محصول باغی شهرستان میاندوآب بوده و بیش از یک هزار و ۶۴۰ هکتار از باغات شهرستان به این محصول اختصاص دارد.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۷۶۱ بهره بردار باغی در امر تولید و برداشت انگور در شهرستان، افزود: انگور بیشتر بصورت تازه خوری و بخشی از محصول نیز با فرآوری و تبدیل به آب غوره، کشمش و شیره انگور به بازار مصرف عرضه می شود.

مقدم یادآور شد: ۵ واحد صنعتی کشمش خشک کنی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه ۴ هزار و ۶۰۰ تن کشمش در شهرستان میاندوآب فعال است، کشمش بصورت سنتی و خانگی نیز تولید می‌شود، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۶ هزار تن کشمش در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عنوان کرد: در راستای اجرای سیاستهای ستاد احیای دریاچه ارومیه و به منظور ارتقای بهره وری آب در تولید محصولات باغی، در سال‌های اخیر طرح حذف و جایگزینی باغات قدیمی و کم بازده (درجه ۳) با ارقام کم آب بر و اقتصادی در شهرستان میاندوآب اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته این طرح در بیش از ۸۵ هکتار از باغات میاندوآب اجرا شد و پیش بینی می‌شود امسال اجرای طرح حذف و جایگزینی باغات درجه ۳ به ۱۴۵ هکتار افزایش یابد.

مقدم با اشاره به احداث باغ انگور رقم «موندراپ» در روستای نصیرکندی شهرستان میاندوآب ادامه داد: در این باغ قدیمی و کم بازده ۷۰۰ درخت انگور به‌ روش سنتی کشت شده بود که با حذف درختان انگور قدیمی، تسطیح و احداث باغ بصورت ایستاده در اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد نهال های جدید غرس شده در باغ با افزایش دو برابری به یک هزار و ۶۵۰ اصله نهال «موندراپ» انگور رسید که در سال سوم به مرحله باردهی اقتصادی می رسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha