• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061911076
  • خبرنگار : 50617

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبرداد

برداشت ۹۹ درصدی برنج در محمودآباد/ کمبود آرد نداریم

برداشت ۹۹ درصدی برنج در محمودآباد/ کمبود آرد نداریم

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از برداشت ۹۹ درصدی برنج در این شهرستان در سال‌جاری خبرداد و گفت: این برنج در کشت نخست در ۱۷ هزار و ۵۴۶ هکتار اراضی شالیزاری با کمباین ویژه برنج درو برداشت شد.

محمد هادی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار و ۵۲۱ تن شلتوک شامل ۹۸ هزار و ۸۳۲ تن ارقام محلی و ۱۶۸۹ تن ارقام پرمحصول از این مزارع برداشت شده است.

این مسئول افزود: ۶ هزار و ۹۶۵ هکتار رتون و ۸ هزار و ۶۸۸ هکتار کشت مجدد برنج در این شهرستان انجام شد.

هادی زاده با بیان اینکه امسال ۲۸۴۸ تن انواع کود شیمیایی در بین بهره برداران و کشاورزان توزیع شد، اظهار کرد: ۲۲۳۸ تن کود اوره، ۳۴۰ تن فسفاته و ۲۷۰ تن پتاس از سوی مراکز مجاز توزیع کننده نهاده های کشاورزی به کشاورزان تحویل داده شد.

وی با اعلام اینکه در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال، فرآیند تامین کودهای کشاورزی با جدیت انجام می‌شود، افزود: نظارت بر توزیع کودهای شیمیایی و نهاده‌ها در کارگزاری توزیع نهاده‌های کشاورزی این شهرستان با جدیت توسط کارشناسان این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی به طور مستمر و مداوم انجام می‌شود.

مدیریت آب در اراضی کشاورزی

هادی زاده در خصوص مدیریت آب در اراضی کشاورزی  شهرستان محمودآباد، از احداث کانال بتنی لاینینگ ۱۷۲۵ متری خبرداد و یادآور شد: طرح کانال بتنی  لاینینگ در اراضی کشاورزی روستاهای اسکنده، بائوده سفلی، اسلام محله و بولیده شهرستان محمودآباد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال احداث شد.

وی ذکر کرد: بودجه این پروژه به طول ۱۷۲۵ متر از محل اعتبارات استانی، سفر ریاست جمهوری و ۳ درصد آن از نفت پرداخت شده است.

هادی زاده اظهار کرد: با اجرای پوشش بتنی کانال‌های اراضی تسطیح شده، راندمان توزیع و انتقال آب افزایش یافته و هدر رفت آب کاهش می‌یابد و مدیریت توزیع آب مناسب‌تر و از رشد علف‌های هرز جلوگیری می‌شود.

نگرانی از کمبود آرد نداریم

او اعلام کرد: در مرداد ماه امسال تعداد ۲۱۵۰ کیسه آرد مناسبتی در محمودآباد توزیع شد و با تمهیدات صورت گرفته و ذخیره سازی آرد کافی در شهرستان هیچ نگرانی و کمبودی در خصوص آرد مورد نیاز واحدهای خبازی وجود ندارد.

مدیرجهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه هرگونه تراکنش‌های غیرواقعی و غیرمتعارف دستگاه‌های کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد، تاکید کرد: در صورت ارتکاب رفتارهای خلاف قاعده از سوی نانوایان، دستگاه‌های نظارتی اقدام به برخورد قانونی با واحدهای متخلف خواهند کرد.

تولید ۴۵ میلیون گل و گیاه زینتی

وی از پیش‌بینی تولید بیش از ۴۵ میلیون گل و گیاه زینتی در محمودآباد خبرداد و اظهار کرد : براساس پیش بینی‌های انجام شده امسال ۴۵ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۶۷۰ شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه‌ای شامل گیاهان آپارتمانی، گل شاخه بریده، گل‌های فصلی و درخت و درختچه های زینتی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شود.

به گفته هادی‌زاده میزان تولید انواع گل و گیاهان گلخانه‌ای شامل ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ گلدان گیاهان آپارتمانی، ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۱۵۰ گل شاخه بریده، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۱۲۰ اصله درختچه های زینتی و بوته گل های فصلی است.

۱۱۴ مورد تغییر کاربری طی ۵ ماه

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان شناسایی شد که همه آنها مشمول اجرای تبصره یک قانون شد و ماموران گشت ۱۳۱ به محل مراجعه و دستور توقف عملیات دادند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد ۹۴ مورد از سال های گذشته و ۳۶ مورد از ابتدای امسال تاکنون و در مجموع ۱۳۰ مورد کاربری غیرمجاز مشمول اجرای تبصره ۲ شدند و دیوارکشی‌ها و فنس‌های نصب شده در اراضی کشاورزی قلع و قمع شد.

وی تاکید کرد: ۴ مورد بنای غیرمجاز نیز در اراضی کشاورزی این شهرستان با هماهنگی شعب اجرای احکام قضایی قلع و قمع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha