• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061811056
  • منبع : نمایندگی مازندران

فرمانده سپاه کربلا:

اجلاسیه نهایی کنگره شهداء و سرداران دیار علویان ۱۲مهرماه برگزار می‌شود

اجلاسیه نهایی کنگره شهداء و سرداران دیار علویان ۱۲مهرماه برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران فرمانده سپاه کربلا از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره شهداء و سرداران دیار علویان در ۱۲مهرماه سال جاری خبر داد.

سردار سیاوش مسلمی، شامگاه ۱۸ شهریور در گفت‌وگوی خبری ضمن تشریح فعالیت‌های دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید مازندران، به آغاز فعالیت دبیرخانه این کنگره از دهه پایانی سال گذشته اشاره کرد و گفت: جشنواره‌های ادبی شامل شعر، تئاتر و سرود با موضوع دفاع مقدس، ایثار، مقاومت و شهادت تاکنون ذیل این کنگره برگزار شده است.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴هزارو ۵۰۰شهید استان مازندران، از چاپ ۳۵۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس خبر داد و افزود: ۳۰۰کتاب پالتویی نیز با محوریت زندگی شهداء و سرداران مازندرانی تالیف شد.

سردار مسلمی از برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مازندران در شهرستان قائمشهر خبر داد و یادآورشد: لوازم التحریر ایرانی و لباس ایرانی اسلامی نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی به برگزاری۹ اجلاسیه ویژه دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران اشاره کرد و افزود: اجلاسیه ملی «نابغه فاو» ویژه سردار شهید محمدحسن قاسمی طوسی در برج میلاد تهران برگزار شد.

سردار مسلمی از برگزاری همایش تمدنی «از طبرستان تا یمن هم قدم تا مسجد الاقصی»  ۲۵ شهریور ماه جاری خبر داد و یادآورشد: از ششم مهرماه سال جاری ۷ اجلاسیه در ذیل کنگره شهداء برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری اجلاسیه زنان و ازدواج آسان با حضور ۱۰۰۰زوج جوان به همراه اهدای جهیزیه در ششم مهرماه اشاره کرد و گفت: هزار سری جهیزیه، ۴۰هزار بسته معیشتی و ۱۸هزار بسته لوازم التحریر ذیل این اجلاسیه توزیع می‌شود.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴هزارو ۵۰۰شهید استان مازندران، با بیان اینکه اجلاسیه رزمندگان و ایثارگران نیز هفتم مهرماه برگزار می‌شود، ادامه داد: هشتم مهرماه نیز همایش کشتی‌گیران در رده‌های سنی مختلف به تعداد ۶ هزار نفر در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری همایش ۶ هزار نفری فرزندان شاهد برای اولین بار در سطح کشور در نهم مهرماه خبر داد و افزود: سه شنبه ۱۰مهر همایش دانشجویان و اساتید را نیز خواهیم داشت.

سردار مسلمی اضافه کرد: چهارشنبه ۱۱ مهرماه اجلاسیه معلمان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی به اجرای موفق نمایش «راز سرزمین عشق» در ساحل سیترای نوشهر اشاره کرد و افزود: این نمایش از ۲۶شهریور تا ۱۲مهرماه در ساری نیز اجرا می‌شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه پژوهشکده این کنگره تا برگزاری سومین کنگره ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید مازندران که ۱۰ سال آینده برگزار خواهد شد، آغاز به فعالیت کرده است، یادآورشد: سه سمفونی ویژه این کنگره رونمایی خواهد شد.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴هزارو ۵۰۰شهید استان مازندران، صورت تابلو فرش در حال تولید بوده و در طی رزمایش میثاق و سپاس در یکروز مشخص تقدیم خانواده‌های معظم شهدا خواهد شد، اظهار کرد: برای تبیین و ترویج اثرگذار سیره شهداء تولید فیلم سینمایی از رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در رویارویی با منافقین با عنوان حماسه جنگل در حال تولید بوده که تا کنون ۹۵ درصد از پروژه تصویربرداری آن به اتمام رسیده است. 

فرمانده سپاه کربلا از تولید سریال ۲۲قسمتی شهید تورانی نیز خبر داد و افزود: هماهنگی‌های اولیه برای ساخت فیلم حماسه ششم بهمن آمل نیز با همکاری سیما فیلم صورت گرفته است

فرمانده سپاه کربلا در پایان به فضاسازی ها و تبلیغات محیطی شهرها و روستاها اشاره کرد و از طراحی، تولید و  نصب المان‌های شهدایی در سطح استان خبر داد و گفت: تا کنون ۳۰ المان شهدایی در استان جانمایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha