• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061811046
  • خبرنگار : 50040

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان:

تعاون مردم را پای کار نظام، اقتصاد و فرهنگ می آورد

تعاون مردم را پای کار نظام، اقتصاد و فرهنگ می آورد

ایسنا/گیلان معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، با بیان اینکه تعاونی موتور پیشران اقتصاد در برنامه هفتم توسعه است، گفت: تعاون مردم را پای کار نظام و اقتصاد و فرهنگ می آورد و اجازه نمی دهد که بین مردم و حاکمیت جدایی بیفتد.

محمد جلائی امروز، ۱۸ شهریورماه در شورای توسعه تعاون استان گیلان که با محوریت تجلیل از تعاونی های برتر استان برگزار شد، تعاونی را تبلور اقتصاد اسلامی دانست و اظهار کرد: در اوایل انقلاب و سال های جنگ، با مسائل و مشکلات زیادی مواجه بودیم، اما رویکرد و راهبرد بسیار درخشان تعاونی بود که به اقتصاد کشور کمک کرد، اما بعدتر با هم ارز قرار دادن تعاونی ها با بخش های دولتی و خصوصی، سهم تعاون در اقتصاد کمرنگ شد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای برنامه هفتم توسعه توجه ویژه ای به تعاون داشت و این رویکرد در دولت چهاردهم نیز ادامه دارد، عنوان کرد: واگذاری امور به مردم در عرصه های مختلف یکی از مهمترین لازمه های اقتصاد مقاومتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به برنامه هفتم توسعه، از افزایش دو درصدی سهم تعاون در هر سال خبر داد و اضافه کرد: تعاونی موتور پیشران اقتصاد در برنامه هفتم توسعه است.

جلائی با بیان اینکه گیلان اولین شورای استانی توسعه تعاون را در سطح کشور تشکیل داده و تاکنون چهار جلسه را برگزار کرده است، گفت: ظرفیت های استان گیلان در بخش تعاون بسیار بالاست و باید تعاونی های بخش گردشگری و خدمات را فعال کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تعاون در سیاستگذاری های اقتصادی، ادامه داد: با دشمنان داخلی و خارجی مواجه هستیم که به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند؛ در این راستا شاهد تحریم های ظالمانه هستیم تا بین مردم و حاکمیت گسل ایجاد کند.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه تعاونی ها می توانند گسل بین مردم و حاکمیت را پر کنند، متذکر شد: تعاونی یک نوع پوشش و همگرایی است و مردم را پای کار نظام و اقتصاد و فرهنگ می آورد و اجازه نمی دهد که بین مردم و حاکمیت جدایی بیفتد.

وی خصومت روزافزون دشمنان را نشان دهنده افزایش قدرت ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد تقابل شرق تمدنی با دنیای غرب هستیم و کشورهایی مانند چین و روسیه و هند روی کار آمده اند و لذا کشورها برای اقتصاد پویا در جهان راهی جز نگاه ویژه به منطقه غرب آسیا ندارند.

جلائی غرب آسیا را مهد تمدن بشری دانست و یادآور شد: در مهد تمدن زندگی می کنیم و لذا ناامیدی معنا ندارد؛ در این راستا نیازمند تحقق برنامه هفتم توسعه با برش استانی هستیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست از سه تعاونی برتر و هشت تعاونی شایسته تقدیر در استان، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha