• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061811045
  • خبرنگار : 50040

فرماندار آستانه اشرفیه:

دفاع مقدس به واسطه مردمی بودن درخشش ویژه دارد

دفاع مقدس به واسطه مردمی بودن درخشش ویژه دارد

ایسنا/گیلان فرماندار آستانه  اشرفیه، دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ ایران و نظام اسلامی دانست که توسط ملت رقم خورده و گفت: دفاع مقدس ما به واسطه مردمی بودن درخشش ویژه دارد و مایه افتخار است.

خسرو آرنگ امروز، ۱۸ شهریورماه در نشست گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان آستانه اشرفیه، با تاکید بر لزوم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای مردم به ویژه نسل جوان، اظهار کرد: دفاع مقدس ما به واسطه ایمان و اخلاص رزمندگان قداست دارد.

وی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم خواسته های شخصی خودشان را کنار گذاشتند و برای دفاع از اسلام و انقلاب و میهن به جبهه ها رفتند، گفت: شهدا و رزمندگان برای دفاع از تمامیت ارضی کشور پای کار آمدند و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند.

فرماندار آستانه اشرفیه ولایتمداری را ویژگی بارز شهدا دانست و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه نیروها پای کار جمهوری اسلامی آمدند و گوش به فرمان ولایت بودند و در مسیر منویات امام حرکت می کردند.

آرنگ تبعیت از ولایت را دومین عامل قداست دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران و نظام اسلامی است که توسط ملت رقم خورد لذا دفاع مقدس ما به واسطه مردمی بودن درخشش ویژه دارد و مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کردیم، یادآور شد: امروز نیز نیازمند اخلاص رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم و باید فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه منتقل کنیم.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به برخورداری رزمندگان از حداقل امکانات و تجهیزات نظامی، خاطرنشان کرد: امروز به برکت حضور نیروهای مسلح، قدرت اول منطقه ای هستیم.

وی از دستگاه های اجرایی خواست ویژه برنامه های فرهنگی و تبیینی را برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار کنند و گفت: برنامه ها نسبت به سنوات گذشته از تنوع و جذابیت بیشتری برخوردار باشد تا مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را پای کار بیاوریم.

آرنگ از برگزاری مراسم گلباران مزار شهدا و نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و مراسم رژه خودرویی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: از بانوان پیشکسوت عرصه دفاع و همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس در شهرستان آستانه اشرفیه تجلیل خواهد شد.

سرهنگ حمید یحیی پور، فرمانده سپاه شهرستان آستانه اشرفیه نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۳۰ شهید این شهرستان، اظهار کرد: از فرصت تقارن هفته دفاع مقدس با میلاد با سعادت پیامبر(ص) و هفته وحدت نهایت بهره برداری را برای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهیم داشت.

وی جبهه مقاومت را برخاسته از فرهنگ و معارف دفاع مقدس دانست و بیان کرد: نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و برگزاری یادواره های شهدا و اجرا طرح «نهضت دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر» در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه آستانه اشرفیه با اشاره به برگزاری اجلاسیه های شهرستانی دومین کنگره شهدای گیلان، عنوان کرد: در هفته اول آبان ماه، نمایش فرهنگی - رزمی دفاع مقدس را به مدت هشت شب در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha