• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061811009
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل تعاون گیلان خبر داد

صادرات ۹۲ میلیون دلاری تعاونی های گیلان

صادرات ۹۲ میلیون دلاری تعاونی های گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون گیلان، با اشاره به صادرات بیش از ۹۲ میلیون دلاری توسط ۲۵ شرکت تعاونی استان به ۲۳ کشور آسیایی و اروپایی، گفت: طی سه سال گذشته ۱۰۴ طرح تعاونی با ۲۳۰۸ فرصت شغلی در استان به بهره برداری رسیده است.

سیاوش آقاجانی امروز، ۱۸ شهریورماه در شورای توسعه تعاون استان گیلان که با محوریت تجلیل از تعاونی های برتر استان برگزار شد، با اشاره به جایگاه تعاون در اقتصاد کشور، اظهار کرد: تعاونی ها نمونه بارز و آشکار مشارکت مردم در اقتصاد هستند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید نگاه ویژه ای به بخش تعاون داشت، افزود: تعاون یک امر فرابخشی بوده و برای تحقق سهم ۲۵ درصد تعاون در اقتصاد کشور، نیازمند همکاری همه دستگاه ها هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور با اشتغال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، تصریح کرد: در گیلان ۲۴۷۱ تعاونی با بیش از ۲۱۰ هزار نفر عضو داریم که با احتساب تعاونی سهام عدالت، اعضای تعاونی های گیلان به دو میلیون نفر می رسد.

آقاجانی به اشتغالزایی ۳۳ هزار و ۲۶۲ نفری تعاون در استان گیلان اشاره و عنوان کرد: ۳۱۵ شرکت تعاونی در ۱۷ اتحادیه عضویت دارند و لذا بیش از ۲۰۰۰ تعاونی استان فاقد اتحادیه هستند.

وی از ثبت ۱۳ تعاونی توسعه و عمران در شهرستان های تالش، سیاهکل، رشت، لاهیجان، صومعه سرا، آستانه اشرفیه، فومن، ماسال، رودسر، بندرانزلی، رودبار، آستارا و لنگرود با ۱۷ هزار و ۳۲۲ نفر عضو خبر داد و اضافه کرد: دولت سیزدهم خط اعتباری ویژه را برای پرداخت تسهیلات به تعاونی ها اختصاص داده که در سال های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به ترتیب ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۸۰۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون گیلان ادامه داد: طی سه سال اخیر برای ۵۳ طرح تعاونی مصوب ۱۵۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی ها پرداخت شده که نسبت به سه سال ماقبل، شاهد رشد ۲۵۵۰ درصدی در تعداد طرح ها و ۱۰ هزار درصدی در پرداخت تسهیلات هستیم.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۲۳ تعاونی محوری شامل تامین نیاز، فراگیر و سهامی عام را تشکیل دادیم، گفت: طی مدت مذکور، ۱۰۴ طرح تعاونی با ۲۳۰۸ فرصت شغلی به بهره برداری رسیده است؛ همچنین ۱۱۱ تعاونی راکد و غیر فعال را احیا کردیم.

آقاجانی از تشکیل ۱۸۷ تعاونی جدید در گیلان در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: تعداد ۵۴۸ واحد مسکونی توسط تعاونی های مسکن مهر طی سه سال گذشته در استان تحویل داده شده و حدود ۸۰۰ واحد باقی مانده که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان در حال اتمام است.

مدیرکل تعاون گیلان با اشاره به صادرات بیش از ۹۲ میلیون دلاری توسط ۲۵ شرکت تعاونی استان به ۲۳ کشور آسیایی و اروپایی، اضافه کرد: در هفته تعاون امسال ۲۴ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ۱۲۶۲ میلیارد ریال و اشتغال ۷۴۰ نفر و عضویت ۳۰۹۲ عضو افتتاح شد؛ تعاونی نیرورضوان به عنوان اولین شرکت تعاونی نیروگاهی استان، یک نیروگاه را در شهرستان رضوانشهر به صورت ملی به بهره برداری می رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha