• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403061810903
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۱۸شهریور؛ مقصد اولین سفر خارجی پزشکیان/اظهارات عارف درباره قیمت بنزین

اخبار سیاسی ۱۸شهریور؛ مقصد اولین سفر خارجی پزشکیان/اظهارات عارف درباره قیمت بنزین

«مقصد اولین سفر خارجی پزشکیان»، «قمیت بنزین» و «پیگیری تخلفات برخی از بانک‌ها در دریافت تضامین» از موضوعات مهم خبری هجدهم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ مسعود پزشکیان قرار است در اولین سفر خارجی خود، چهارشنبه به عراق برود که دیدارهای دوجانبه با مقامات عالی عراقی و امضای اسناد همکاری از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور به عراق است.

رئیس دولت چهاردهم دیروز هم با فرماندهان ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دیدار داشته است که فرمانده کل ارتش در بخشی از اظهارات خود در جریان این دیدار تاکید کرده است: ارتش برای موفقیت دولت چهاردهم هرکاری بتواند انجام خواهد داد.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که در بسیاری از حوزه‌ها با وجود  تحریم و تنگناها طوری عمل کردیم که آخرین قضاوت معظمٌ‌له در مورد ارتش این است که ارتش امروز نسبت به قبل هم مؤمن‌تر، هم انقلابی‌تر و هم کارآمدتر است، افزود: برابر تدبیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، ارتش برای موفقیّت دولت چهاردهم و در راستای هم‌افزایی هرکاری بتواند انجام خواهد داد.

همچنین فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه تربیت یافتگان و دانش‌آموختگان دافوس همواره برگ زرینی بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند، خاطر نشان کرد که شهدای گران‌قدری درس فرماندهی و اتخاذ تصمیم و تدبیر صحیح را از محضر اساتید این دانشگاه آموختند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش هم در جمع خلبانان و کارکنان پایگاه هوایی شهید نوژه همدان خاطرنشان کرد: با شما کارکنان غیور نیروی هوایی ارتش ثابت کرده‌ا‎‏‌یم که این نیرو، همیشه قوی، سرپا، آماده دفاع از کشور و اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) است.

****

صبح امروز مراسم تودیع و معارفه وزیر نفت با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

محمدرضا عارف در بخشی از اظهارات خود در این مراسم درباره ضرورتهای مدیریت سوخت گفت: باید بررسی کنیم چه سهمی در رفع مشکل تولیدی کالاها با راندمان پایین و مصرف سوخت بالا داریم؟ ما در گاز طبیعی و فراورده‌های نفتی ناترازی داریم. تولید روزانه بنزین ما ۱۱۰ میلیون لیتر و مصرف تا ۱۴۰ میلیون لیتر است. کدام عقل سلیم می تواند بپذیرد بنزین را با دلار وارد کنیم و با قیمت ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟ البته فعلا کاری نمی خواهیم بکنیم و نگویند عارف حرفی زده و دولت دنبال آزادسازی است ولی این‌ها واقعیت است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به مشمولان را به وزارت‌خانه‌های تعاون و دفاع و سازمان بهزیستی و بنیاد شهید ابلاغ کرد.

در ادامه دیدار مقام ها و شخصیت‌ها با وزیر کشور نیز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت های یازدهم و دوازدهم  با اسکندر مومنی دیدار و گفت وگو و بر تبادل تجربیات و اهمیت وفاق ملی و استفاده از ظرفیت های مختلف در راستای رسیدن به اهداف و برنامه های دولت پزشکیان تاکید کردند.

****

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انواع حاشیه هایی که برای دولت پزشکیان در طول این مدت کوتاه ایجاد شده است،‌ گفت: این حاشیه ها بیشتر مبنای سیاسی، جناحی و تشکیلاتی دارد وکینه ورزی است تا حاشیه سازی. توصیه بنده به دولتی ها این است که این نوع حاشیه پردازی ها و سهم خواهی های قلدرانه را بی بها بگذارند و ذهن خود را  مشغول به این موارد نکنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین زنده بودن هر دولت و هر مجموعه ای به داشتن منتقدهای واقعی و خوب دانست و تاکید کرد که باید فضا را برای نقد باز گذاشت.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

باید به دولت فرصت داد

دولت چهاردهم بهانه دست دشمنان نظام ندهد

انتقاد از دولت نوپا سنگ اندازی است

****

در پی آنکه برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری تخلفاتی در گرفتن تضامین همچون داشتن بیش از یک ضامن، چک و کسر از حقوق مرتکب شده‌اند، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی خواستار برخورد با بانکهای متخلف شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر اعلام کرد که در پاسخ به این نامه،‌ بانک مرکزی خطاب به مدیران عامل کلیه بانک‌ها ضمن تاکید بر بخشنامه‌های گذشته، خواستار نظارت گسترده و ارائه گزارش بانک‌ها به بانک مرکزی شد.

همچنین یک عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار به ارائه توضیحاتی درباره پرداخت وام‌های میلیاردی به رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس پرداخت و با انتشار مطالبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حسب بررسی اولیه، مصوبه شورایعالی بورس و اوراق بهادار در اعطای وام میلیاردی ارزان قیمت به اعضای هیات مدیره سازمان در حدفاصل زمانی اختتامیه مجلس یازدهم و شکل‌گیری مجلس دوازدهم که اعضای ناظر جدید تعیین نشده بودند، اتخاذ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha