• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061810807
  • خبرنگار : 50037

اسدآباد ظرفیت ویژه‌ای در گردشگری کشاورزی دارد

اسدآباد ظرفیت ویژه‌ای در گردشگری کشاورزی دارد

ایسنا/همدان معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: اسدآباد دروازه استان همدان از سمت غرب کشور بوده که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌ بسیاری در گردشگری به‌ویژه گردشگری کشاورزی دارد.

علی خاکسار یکشنبه ۱۸ شهریور ماه در نخستین جشنواره هلو و شلیل باغ شهر پالیز که با حضور پررنگ گردشگران و مسافران، اهالی شهر پالیز و شهروندان اسدآبادی برگزار شده بود، اظهار کرد: باغ شهر پالیز یکی از شهرهای اسدآباد با پتانسیل بالا در بحث گردشگری کشاورزی بوده که می‌تواند این ظرفیت‌ها در جذب گردشگران برای این شهر نو پا نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهرستان اسدآباد، افزود: اسدآباد قطب تولید محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی، موسیر و چغندرقند بوده که هر کدام از این تولیدات می‌تواند بهانه‌ای برای برگزاری یک رویداد و جشنواره شود.

خاکسار وجود اقوام مختلف در این شهرستان را یکی دیگر از مزیت‌ها و ویژگی‌های اسدآباد دانست و تصریح کرد: وجود اقوام مختلف از نقش موثری در سرآمد شدن این شهرستان در حوزه میراث ناملموس و آیین‌های مختلف برخوردار خواهد بود که هم اکنون نیز از این ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان در جشنواره های مختلف همدان و تهران و سایر استان‌ها استفاده می‌کنیم. 

خاکسار با بیان اینکه جشنواره‌ها می توانند یک محور برای ایجاد تأسیسات گردشگری، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و اقامت و پذیرایی و تفریحی و اماکن گردشگری با کمک بخش خصوصی در روستاها و شهرها باشد، خاطرنشان کرد: گردشگران ضمن حضور در این جشنواره‌ها و رویدادها و آشنایی با این ظرفیت‌ها می‌توانند از این اماکن گردشگری بازدید کنند و این امر موجب چرخه اقتصادی آن منطقه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در استان همدان دارای جشنواره‌های بسیار خوب و مختلفی هستیم، افزود: شهرستان ملایر با دارا بودن باغات وسیع انگور هر ساله به ابتکار مردم و مسئولین آن طی ۱۴ سال گذشته دارای جشنواره شیره پزی بوده که این امر از نقش موثری در جذب گردشگر در این شهرستان برخوردار بوده است.

خاکسار با اشاره به اینکه مردم ملایر به صورت خودجوش این جشنواره را برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردمی بودن جشنواره و رویدادها موجب تداوم این رویداد و برنامه ها خواهد بود.

وی همچنین جشنواره گردو تویسرکان را یکی از جمله موارد مهم جذب گردشگر تویسرکان دانست و ادامه داد: اگر هر شهرستانی که در سطح استان همدان احساس می‌کند در برگزاری هر جشنواره دارای قابلیت است می‌تواند این رویداد را در سامانه جامع رویدادهای گردشگری ثبت نام کند که با ثبت نام انجام شده و بررسی لازم برای این رویداد اعتبار در نظر گرفته می‌شود و در سطح ملی برای رویداد مورد نظر تبلغ می‌شود. 

خاکسار گفت: تبلیغ رویدادها در سطح استانی و ملی موجب حضور تورها و آژانس‌های گردشگری در منطقه شده و شور و نشاط اجتماعی را به همراه خواهد داشت و چرخه اقتصادی مستقیم را از طریق گردشگر برای تولید کنندگان و باغداران به وجود می‌آورد و ایجاد می‌کند و در این بین دلالان و واسطه‌ها و هزینه های حمل و نقل حذف می‌شود.

وی بیان اینکه جشنواره‌ها و رویدادها در سه درجه محلی استانی و ملی قابلیت اجرا و برگزاری دارند، تصریح کرد: البته تاکنون استان همدان جشنواره ملی نتوانسته است ثبت کند.

خاکسار تاکید کرد: از مسئولان و مردم درخواست داریم اگر قابلیت و ظرفیتی را در شهرستان خود می‌شناسند این ظرفیت‌ها را به میراث فرهنگی معرفی و یا در سامانه ملی رویدادها ثبت کنند تا این موارد برای اجرای جسنواره بررسی شود.

به گزارش ایسنا، در این جشنواره علاوه شاد و مفرح ضمن برگزاری موسیقی محلی از باغداران نمونه ملی هلو و شلیل شهر پالیز تقدیر شد.

در حاشیه این برنامه غرفه‌های تولیدات محصولات باغی شهر پالیز و صنایع دستی این شهر نیز برای بازدید و خرید عموم مردم برپا بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha