• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061810777
  • خبرنگار : 50225

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد

تعیین برنامه‌ هفتگی‌ مدارس خوزستان قبل از مهرماه/ ادامه ثبت‌نام دبیرستانی‌ها

تعیین برنامه‌ هفتگی‌ مدارس خوزستان قبل از مهرماه/ ادامه ثبت‌نام دبیرستانی‌ها

ایسنا/خوزستان معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اولویت نخست این است که در آغاز سال تحصیلی کمبود معلم و کلاس بدون معلم نداشته باشیم، گفت: در حال حاضر در ۳۸ منطقه از ۴۰ منطقه آموزش و پرورش خوزستان خیال‌مان راحت شده است که دغدغه‌ای بابت کلاس بدون معلم نداریم و تنها در یکی دو منطقه نگرانی داریم و در حال پیگیری برای رفع این دغدغه هستیم.

امین برملا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده برای آمادگی مدارس در اول مهرماه اظهار کرد: امسال پایان پروژه مهرماه را در ۳۱ مردادماه اعلام کردیم تا بسیاری از فرآیندها در این تاریخ به پایان برسد. این کار موجب شد بسیاری از کارهایی که در سال‌های گذشته به مهرماه موکول می‌شد تا مردادماه انجام شود و کارهای باقیمانده در شهریورماه در حال انجام است.

وی افزود: یکی از کارها ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم است؛ تاکنون بیش از ۹۵ درصد این دانش‌آموزان ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند. ثبت‌نام پایه دهم نیز در حال انجام است اما میزان ثبت‌نام این پایه به دلیل اینکه برخی خانواده‌ها منتظر نتایج مدارس نمونه دولتی و شاهد بودند، کمتر است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تقریبا ۸۰ درصد ابلاغ‌های همکاران انجام و معلم هر کلاس مشخص شده است در صورتی که این کار در سال‌های گذشته در مهر و آبان انجام می‌شد. امسال گفتیم برنامه هفتگی همه مدارس باید تهیه و توسط اداره و آموزش منطقه مهر زده و تایید شود. البته ثبت‌نام در برخی مدارس هنوز کامل نشده و این فرآیند در حال انجام است.

برملا عنوان کرد: این اقدامات موجب می‌شود در آغاز سال تحصیلی برنامه هفتگی و معلم کلاس‌ها مشخص باشد. کارنامه همه مدیران مدارس نیز صادر شده است تا ببینند در چه شاخص‌هایی ضعف یا قوت داشته‌اند و بر این اساس برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: اولویت نخست این است که در آغاز سال تحصیلی کمبود معلم و کلاس بدون معلم نداشته باشیم؛ در این خصوص خوشبختانه در حال حاضر در ۳۸ منطقه از ۴۰ منطقه آموزش و پرورش خوزستان خیال‌مان راحت شده است که دغدغه‌ای بابت کلاس بدون معلم نداریم و تنها در یکی دو منطقه نگرانی داریم و در حال پیگیری برای رفع این دغدغه هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم آغاز فعالیت آموزشی مدرسه‌ها از اول مهرماه گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و آمادگی مدرسه‌ها در آغاز سال تحصیلی، دیگر هیچ دلیلی ندارد مدرسه‌ای از اول مهر فعالیت خود را آغاز نکند و اگر چنین اتفاقی بیفتد تخلف است زیرا ابلاغ‌ها صادر شده و برنامه هفتگی هم مشخص است.

وی افزود: آموزش و پرورش خوزستان ۱۰ هزار مدرسه دارد و قطعا نمی‌توانیم همزمان و در یک بازه زمانی مشخص بر همه مدارس نظارت کنیم بنابراین هر کدام از اولیا این مساله را در مدرسه‌ای دیدند سریع به ما اطلاع دهند تا رسیدگی و برخورد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha