• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061810727
  • خبرنگار : 50225

پروژه قطار شهری اهواز کی راه می‌افتد؟

پروژه قطار شهری اهواز کی راه می‌افتد؟

ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آغاز دوباره پروژه قطار شهری در مردادماه امسال با یک شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع گفت: تخمین می‌زنیم قرارداد در مهرماه منعقد شود و سپس پیمانکار عملیات اجرایی خود را با جدیت آغاز خواهد کرد.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین اقدامات در خصوص آغاز اجرای پروژه متروی اهواز اظهار کرد: پیگیری‌ها برای تامین منابع مالی این پروژه در حال انجام است. پیمانکار و مشاور پروژه نیز در حال پیگیری امور هستند و در دو سه هفته گذشته چندین مورد تیم‌های کارشناسی مشاور و پیمانکار به اهواز مراجعه کردند و بررسی‌های لازم را انجام دادند.

وی افزود: در حال استخراج قیمت‌های پایه و برنامه مالی پروژه هستیم تا بدانیم در ماه‌های مختلف چه مقدار منابع مالی نیاز است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه قیمت دقیق پروژه استخراج و سپس مجوز شورای شهر دریافت و قرارداد منعقد شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آغاز دوباره پروژه قطار شهری در مردادماه امسال با یک شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع گفت: مقرر بود این تفاهم‌نامه در مدت دو ماه منجر به عقد قرارداد شود؛ تخمین می‌زنیم قرارداد در مهرماه منعقد شود و سپس پیمانکار عملیات اجرایی خود را با جدیت آغاز خواهد کرد.

وی عنوان کرد: این پروژه شامل ۱۱.۵ کیلومتر از مجموع ۲۳ کیلومتر خط اول است و باید این دو فاز در ۱۸ ماه با چهار ایستگاه به بهره‌برداری برسند.

سلیمانی گفت: به محض آغاز عملیات اجرایی این پروژه، تامین ناوگان نیز آغاز می‌شود؛ این روند شاید دو سال زمان ببرد اما با توجه به درخواست‌های قبلی و قول‌های وزارت کشور، اهواز جزو سهمیه تامین ناوگان فعلی وزارت کشور قرار گرفته است و احتمالا در این بازه ۱۸ ماهه اجرای این پروژه، یکی دو ست قطار برای اهواز تجهیز و در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۸:۴۷

این رو مدیون پیگیری های شهید رئیسی عزیز هستیم مردم اهواز همیشه باید یادمون بمونه چون شهید رئیسی پیگیری کرد🌹🌹🌹🌹🌹

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۰۱:۲۸

درود بر شما همشهری قدرشناس🌹