• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061810726
  • خبرنگار : 50184

خانه MMA کرمانشاه راه‌اندازی شد

خانه MMA کرمانشاه راه‌اندازی شد

ایسنا/کرمانشاه مسئول انجمن MMA استان کرمانشاه از راه اندازی خانه MMA کرمانشاه در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد خبر داد.

پیمان یدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، بااشاره به گذشت حدود دو سال از راه اندازی MMA در کرمانشاه، اظهار کرد: پس از اینکه مجوز رسمی MMA  در کشور صادر شد، کرمانشاه یکی از اولین استان‌هایی بود که این رشته را راه اندازی و مسابقات قهرمانی استان آن را برگزار کرد. 

وی افزود: طی مدت دو سال گذشته توانستیم تجهیزات مورد نیاز برای این رشته همچون قفس MMA  را خریداری کنیم، اما به فضایی برای برگزاری مسابقات و آموزش این رشته نیاز بود. 

مسئول انجمن MMA کرمانشاه تصریح کرد: در نهایت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، سالنی نیمه کاره در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد به این رشته اختصاص یافت که ما نیز ظرف هشت ماه  آن را تکمیل و آماده بهره برداری کردیم. 

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، خانه MMA  کرمانشاه در حال حاضر راه اندازی شده و آماده پذیرش علاقمندان به این رشته است. 

یدی با بیان اینکه MMA  تاکنون تنها در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان آقایان در کشور مجوز فعالیت گرفته، عنوان کرد: طبق قول‌هایی که فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی داده، مجوز فعالیت دیگر رده‌های سنی و بانوان نیز در این رشته در آینده داده خواهد شد. 

وی یادآورشد: اگر مجوز راه اندازی دیگر رده‌های سنی در این رشته داده شود، می‌توانیم استعدادیابی را در رده‌های پایه انجام دهیم. 

به گفته مسئول انجمن MMA  کرمانشاه در حال حاضر این رشته در همه شهرستان‌های استان فعال شده و حدود ۸۰۰ ورزشکار نیز در آن فعالیت می‌کنند. 

وی با دعوت از علاقمندان به رشته‌های رزمی برای فعالیت در این رشته گفت: متاسفانه تصوراتی مبنی براینکه MMA  رشته‌ای خشن است بین خانواده‌ها شکل گرفته، درحالی که ما طی چهار مرحله مسابقات استانی که تاکنون برگزار کرده‌ایم، تنها دو نفر آن هم پارگی از ناحیه ابرو داشته‌اند که بین تمام رشته‌های رزمی چنین مصدومیت‌هایی متداول است. 

یدی در ادامه با بیان اینکه ورزشکاران کرمانشاهی سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز کسب کردند، عنوان کرد: در حال حاضر یکی از ورزشکاران استان فیکس تیم ملی است و قرار است به مسابقات آسیایی داخل سالن MMA  که حدود دو ماه دیگر برگزار می‌شود، اعزام شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha