• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061810713
  • منبع : نمایندگی سمنان

رشد ۵ برابری بودجه همیاری شهرداری‌های استان سمنان در سه سال اخیر

رشد ۵ برابری بودجه همیاری شهرداری‌های استان سمنان در سه سال اخیر

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بودجه سازمان همیاری شهرداری های این استان در سه سال اخیر بیش از ۵ برابر افزایش یافته و به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

محمد حمیدی، ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ در آئین افتتاح معدن سنگ آهک دربند مهدیشهر که با حضور استاندار و جمعی از مردم و مسئولان انجام شد، با اشاره به اقدامات یک ساله سازمان همیاری شهرداری‌های این استان اظهار کرد: از ابتدای آغاز کار در استان با توجه به تاکیدات استاندار سمنان، از ظرفیت های موجود در سازمان‌ همیاری شهرداری های استان در راستای رونق و ارتقاء این مجموعه و شهرداری‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده شد.

وی افزود: امروز بودجه سازمان همیاری شهرداری های استان با افزایش بیش از ۵ برابری به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به خرید ملزومات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌های این استان از سوی سازمان همیاری اضافه کرد: با تلاش این سازمان استانی، در تهیه قیر، پایه چراغ، ماشین آلات سبک و سنگین برای شهرداری‌ها، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان و در ۶ماهه نخست امسال نیز ۲۴ میلیارد تومان کارسازی شده است.

وی همچنین ادامه داد: در راستای مدیریت بهتر امور در شهرک صنعتی فجر و جنت آباد، بالغ بر ۳۸ هکتار واگذاری زمین و فسخ قرارداد انجام شده و اراضی به سرمایه گذاران جدید واگذار شده است.

معاون هماهمگی امور عمرانی استاندار سمنان، احداث مجتمع مسکونی ۱۴ واحدی خیابان استقلال ، مجتمع ۱۰ واحدی مدیران و ۶۲ واحدی شهرک روزیه سمنان را از مجموعه پروژه های عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌های استان سمنان عنوان کرد و گفت: این سازمان عملکرد خوبی در این چند ساله داشته است.

حمید دهرویه مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان سمنان نیز در این آیین گفت: موسسه معادن همیار تولید در حال حاضر مواد اولیه سنگ آهک ۷ شرکت تولید سیمان را تامین می کند.

وی افزود: در راستای افزایش گستره فعالیت این موسسه و بسترسازی برای افزایش سود دهی، ورود به شاخه های دیگر اقتصادی و معدنی از سوی سازمان همیاری استان کلید خورده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان با بیان اینکه این معدن سنگ آهک در شهرستان مهدیشهر با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ تُن به بهره برداری می رسد اضافه کرد: به منظور احداث واحد تولیدی بُتن در جوار این معدن، نیازمند تامین آب از محل پسآب هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت اسمی موجود در این معدن، فرصت اشتغال مطلوبی فراهم خواهد شد. 

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در آیین بهره برداری از معدن سنگ آهک مهدیشهر گفت: اولویت اصلی ما در تمامی امور، رضایت مردم است.

وی با بیان اینکه ایل بزرگ سنگسر جزو ایل های بسیار خوب کشور است،افزود: در همین راستا بود که شهید رئیسی اولین برنامه سفر رسمی خود به شهرستان مهدیشهر را با حضور در سیاه چادر عشایر مهدیشهر آغاز کرد.

استاندار سمنان بر لزوم رعایت مسائل زیست محیطی تاکید و تصریح کرد: ملاک ما در بهره‌برداری از تمامی پروژه‌ها، رعایت مسائل زیست محیطی، مراقبت از سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار و آلایندگی بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از سود دهی این پروژه، مجموعه شهرداری های استان و از جمله شهرداری مهدیشهر نیز منتفع خواهد شد، افزود: بهره برداری از اینگونه پروژه ها، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی را برای منطقه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha